amirshahyy95

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مراوه تپه در خصوص عید غدیر گفت: غدیر نقطه تلاقی كاروان رسالت با طلایه داران امامت است .

به گزارش راه اترک، حجت الاسلام امیرشاهی ، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مراوه تپه ضمن تبریک عید سعید غدیر خم گفت: دين خدا كامل است و در روز غدير به كامل بودن خبر داده شده ، اما كمال دين تنها به بيان احكام الهى نيست، بلكه اين دين به مبيّن، شارح و مجرى معصوم نياز دارد كه ضمن بيان دين به طور صحيح  و جلوگيري از تحريف و ايجاد بدعت در دين ،‌ آن را به طور كامل و دقيق اجرا كند و اين مهم، تحقق پيدا نمى‌كند جز اين كه پيامبر مسئول اين وظيفه مهم را مشخص كند و از اين رو در روايات كمال دين را به ولايت اميرالمؤمنين (ع) مى‌داند و اين امر در روز عيد غدير خم تحقق پيدا كرده است.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی در باره منزلت وجایگاه  واقعه بزرگ غدیرخم اشاره کرد و گفت : واقعه غدیر حادثه ای تاریخی نیست كه در كنار دیگر وقایع بدان نگریسته شود. غدیر تنها نام یك سرزمین نیست. یك تفكر است، نشانه و رمزی است كه از تداوم خط نبوّت حكایت می كند. غدیر نقطه تلاقی كاروان رسالت با طلایه داران امامت است . چشمه ای است كه تا پایان هستی می جوشد، كوثری است كه فنا برنمی دارد، افقی است بی كرانه و خورشیدی است عالم تاب.


وی با استناد به آيه 55 سوره نور كه مي فرمايد؛ «وعدالله الذين آمنوا منكم و عملوا الصالحات ليستخلفنّهم فى الارض كمااستخلف الذين من قبلهم و ليمكنّن لهم دينهم الذى ارتضى لهم وليبدّلنّهم من بعد خوفهم امناً ؛‌ خدا به آنهايى كه ايمان آورده‌اند و عمل صالح انجام داده‌اند وعده داده است كه آنها را خليفه خدا در روى زمين قرار دهد، همان طور كه پيشينيان آنان را چنين كرد و نيز وعده داد آئينى را كه براى آن پسنديده است مستقر و مستحكم گرداند و بعد از ترس به آن‌ها آرامش بخشد.»

حجت الاسلام امیرشاهی تصريح كرد: بر اساس اين آيه ، خداى متعال به مؤمنان و كسانى كه عمل صالح انجام دهند وعده داده است كه آئينى را كه پسنديده است در روى زمين مستقر مى‌سازد و زمانى اسلام در زمين مستقر و ريشه‌دار شد كه با ولايت توأم شده است.


امیرشاهی در توضيح آيه گفت: اگر در اين آيه به مؤمنان وعده داده است كه سه ويژگى به افراد با ايمان اعطا مى‌كند و آن خلافت در روى زمين ، امنيت و آرامش براى پرستش پروردگار و استقرار دينى كه مورد رضاى خدا است، تحقق اين وعده ها را در روز عيد غدير با نصب على (ع) و نزول آيه اكمال دين جامه عمل پوشيده است ، زيرا در اين روز نمونه كامل فرد با ايمان و عمل صالح يعنى على ابن ابيطالب (ع) به جانشينى پيامبر مبعوث شده است. 

 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی ، از همه مبلغين و كارشناسان مذهبي خواست تا ضمن بيان فرازهايي از خطبه غدير در جلسات و محافل جشن عيد سعيد غدير، اقشار مختلف مردم را با ويژگي ها ،‌ فضايل و سيره زندگي امام علي (ع) و ائمه معصومين آشنا كنند.

انتهای پیام/جامی