haliasgar17

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مراوه تپه در مراسم شیرخوارگان حسینی گفت: یکی از روش های صحیح و کارآمد در تربیت انسان، روش احترام و «تکریم شخصیت» است. این شیوه در حقیقت پشتوانه سلامت روان بشر و از مهم ترین عوامل رشد شخصیّت اوست.

به گزارش راه اترک، مراسم شیرخوارگان حسینی به یاد و نام شیرخواره حضرت علی اصغر علیه السلام حضرت امام حسین در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این مراسم جمعی از کودکان و شیرخوارگان اهل سنت و تشیع به همراه مادران خود حضور یافتند.

حجت الاسلام امیرشاهی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مراوه تپه در این مراسم ضمن اشاره به جنایات یزید و یزیدیان در حق فرزند رسول خدا و یارانش، به روشهای صحیح تربیت اشاره کرده و گفت: یکی از روش های صحیح و کارآمد در تربیت انسان، روش احترام و «تکریم شخصیت» است. این شیوه در حقیقت پشتوانه سلامت روان بشر و از مهم ترین عوامل رشد شخصیّت اوست.

haliasgar18


خداوند متعال در قرآن کریم بنی آدم را تکریم نموده است و هیچ موجودی را برتر از او نیافریده است: «و لقد کرّمنا بنی آدم و حملناهم فی البرّ و البحر و رزقناهم من الطیّبات و فضّلناهم علی کثیرٍ ممّن خلقنا تفضیلاً؛ »


ما فرزندان آدمی را گرامی داشتیم و آن ها را در خشکی و دریا بر مرکب های راهوار سوار کردیم و از انواع غذاهای پاکیزه به آنان روزی دادیم و بر بسیاری از مخلوقات برتری بخشیدیم.


وی درجمع خواهران که با کودکان خردسال  شرف حضور داشتند به مسائل تکریم و احترام به کودک اظهار کرد: از نظر اسلام کودکان و نوجوانان هم شایسته کرامت و احترام هستند و باید به احساسات آنان احترام گذاشت. والدین

haliasgar19

در این خصوص وظیفه مهم و خطیری برعهده دارند آنان باید شخصیت کودک را مورد توجه قرار داده، براساس اصل کرامت و حرمت انسان با او رفتار کنند.رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مراوه تپه تصریح نمود : پدر و

مادر در خانه و مدیر مدرسه باید توجه داشته باشند که کودک انسان است و جسم جامدی نیست  و دارا عواطف و احساسات است و این موجود معصوم انها برای فرمانبرداری از بزرگترها آفریده نشده بلکه او باید روزی خود

مسئولیت به عهده بگیردو به هیچ وجه به تمایات او ارزشی ندهند و به سوالات او پاسخ ندهند ،و حس کنجکاوی او را ارضا نکنند شخصیت او محو می شود و در آینده قادر به انجام وظیفه های مسئولین دار نخواهد بود و همچنین

مبتلا به حس حقارت نیز خواهد شد.

اینجاست که امیرالمؤمنین علی (ع) می فرمایند: «با بچه هایتان به گونه ای برخورد کنید که آن ها خودشان را کریم و با شخصیت بدانند.


گفتنی هست درپایان از همه بزرگواران پذیرایی بعمل آمد .

انتهای پیام/ج