olakangoro2

3 دانش آموز مراوه ای توانستند در المپیاد جهانی ریاضیات کانگورو، برای استان گلستان افتخار کسب کنند.

به گزارش راه اترک، سه دانش آموز مراوه ای توانستند در المپیاد ریاضیات کانگورو که یک المپیاد جهانی است، برای استان گلستان کسب افتخار کنند.

کانال اطلاع رسانی روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان مراوه تپه در همین خصوص نوشت:دانیال گرگانلی دوجی دانش آموز سال سوم دوره اول متوسطه ،یاشار گرگانلی دوجی دانش آموز دوم ابتدایی و ناصرالدین صادقی دانش آموز سال سوم دوره اول متوسطه ، موفق به کسب دیپلم افتخار از المپیاد بین المللی ریاضیات کانگورو شدند.

olakangoro1

هشتمين دوره مسابقه رياضي كانگورو در روز پنج‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ به‌طور هم‌زمان در مدارس و مراکز آموزشی سراسر کشور برگزار شد و شرکت‌کنندگان بر اساس گروهی که در آن جای می‌گیرند به ۲۴یا ۳۰ مسئله پنج‌گزینه‌ای پاسخ دادند.

این مسئله‌ها بر حسب دشواری در سه سطح ۳، ۴ و ۵ امتیازی قرار می‌گیرند.

لازم به ذکر است، مسابقات بین المللی کانگورو به منظور بزرگ ترین برنامه ترویج ریاضیات در دنیا شناخته شده است که با هدف ارتقاء درک ریاضی دانش آموزان و رشد توانمندی آنان برای لذت بردن از فعالیت های هوشمندانه ی ریاضی  همچنین تقویت اعتماد به نفس دانش آموزان دریادگیری ریاضی و افزایش مهارت حل مسئله ، در بیش از 70 کشور جهان برگزار می شود.

دراین مسابقات، دانش آموزان دوره های ابتدایی و اول و دوم متوسط می توانند شرکت کنند.

دستورالعمل شرکت در این مسابقه،معمولا همه ساله در اسفند ماه منتشر و دانش آموزان از طریق مدرسه مربوط به خود ،می توانند ثبت نام نمایند.

انتهای پیام/جامی