ketanb1

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مراوه تپه گفت: با تشویق مناسب و استفاده از روشهای تقویتی درست می‌توان فرزندان را به مطالعه ترغیب کرد.

 به گزارش راه اترک، در هفته کتاب و کتاب خوانی، مسئولین شهری و شهرستانی در مراسمی که به همین مناسبت در مدرسه آزادگان برگزار شده بود، شرکت کردند.

در این مراسم؛ حجت الاسلام امیرشاهی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی مراوه تپه، قاسم ازون دوجی رئیس اداره ارشاد اسلامی در معیت حضرت قلی حاجیلی دوجی، رئیس اداره آموزش و پرورش مراوه تپه حضور داشتند.

حجت الاسلام حسینعلی امیرشاهی در همین رابطه گفت: در دنیای امروز، امر فراگیری دانش و بدست آوردن اطلاعات بدون استفاده از مطالعه امکان پذیر نیست به همین خاطر لازم است که فرزندان را به هر نوع ممکن برای مطالعه بیشتر ترغیب کنیم.

ketanb1

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مراوه تپه  افزود: روشهای مختلفی برای ترغیب کودکان به مطالعه وجود دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: نخست آنکه فرزندانی انگیزه مطالعه کودکان را بدست می‌آورند که الگوهای مرتبط با مطالعه کردن را شاهد باشند. به عبارتی دیگر نمی‌توان توقع داشت که پدر و مادری اهل مطالعه نباشند اما فرزندشان به مطالعه علاقمند باشد.

وی تصریح کرد: از طرفی دیگر با تشویق مناسب و استفاده از روشهای تقویتی درست می‌توان فرزندان را به مطالعه ترغیب کردو از طرفی دیگر قرار دادن کودک در محیطی که افراد آن اهل مطالعه هستند، بسیار اثر گذار است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در زمان آشنایی کودک به مطالعه و کتاب‌خوانی بهتر است از کتاب‌هایی که جنبه شاد و مفرح، با عکسهای متنوع و ترجیحا کارتونی استفاده شود تا احساس خوبی در کودک به وجود آید و به تدریج به مطالعه ترغیب شود.

امیرشاهی در پایان گفت: در نهایت در دوران کودکی می‌توان با استفاده از خواندن داستان از روی کتاب به او آموزش دهیم که خود به تنهایی در آینده قادر به مطالعه شود این روشهامی‌تواند زمینه سازی برای مطالعه کودک در سال‌های آتی شود.

گفتنی است در پایان از سه دانش آموز موفق واز جامعه بی بضاعت با بسته های فرهنگی از طرف اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مورد تقدیر بعمل آمد .

hadie1

انتهای پیام/جامی