ghadiri1

امام جمعه چنارلی در خطبه های نمازجمعه ، وجود فصل ها و ماه ها و تغییرات را منبع درس مهمی برای انسانها دانست که نشان از دنیای آخرت و مرگ و میر و دوباره زنده شدن در سرای آخرت است.

به گزارش راه اترک، استاد حاج اسماعیل آخوند قدیری، امام جمعه روستای چنارلی در خطبه های این هفته نماز جمعه این روستا در خصوص بهار طبیعت و آغاز سال نو شمسی و وظایف انسانها در قبال طبیعت  و لزوم حفاظت و نگهبانی از درختان سرسبز و شاخ و برگ آنها سخنرانی نمود.

امام جمعه چنارلی گفت: وجود فصل ها و ماه ها و تغییرات، منبع درس مهمی برای انسانها چرا که نشان و درسی از دنیای آخرت و مرگ و میر و دوباره زنده شدن در سرای اخرت را در این دنیاست.
وی از نمازگذاران خواست، اخلاق و ایمان و قلب خود را همچون بهار طبیعت سرسبز و زیبا و تقویت نمایند.
حاج آخوند قدیری همچنین مردم و نمازگزاران را به حفاظت و نگهبانی از طبیعت خدادادی و نگهداری از درختان و گلها و عدم تخریب و سوزاندن منابع طبیعی توصیه کرد.

وی در خصوص زیارت از اماکن متبرکه نیز گفت: حرمت و احترام این اماکن مقدس را حفظ نمایند و پس از زیارت قبور جهت تفریح و شادی به دامان طبیعت بروند و طبق دستورات الهی و شئونات اسلامی نسبت به تفریحات سالم با خانواده خود از این طبیعت خدادادی بهترین استفاده را ببرند.

روستای چنارلی از توابع شهرستان مراوه تپه در استان گلستان می باشد.

اولیایی، شهروند خبرنگار افتخاری راه اترک