alish1

یک تیم از استان سمنان در مقابل 5 تیم از گلستان، قهرمان مسابقات آلیش گالیکش شد.

به گزارش راه اترک به نقل از نیلکوه، رییس هیئت کشتی شهرستان گالیکش گفت: چهارمین جشنواره مسابقات کشتی با کمربند (آلیش) گالیکش، با شرکت 60 ورزشکار و قهرمانی حسین‌آباد کالپوش به پایان رسید.

هادی خسروی گفت: به مناسبت 12 فروردین‌ماه روز جمهوری اسلامی ایران جشنواره مسابقات کشتی با کمربند (آلیش) شهرستان گالیکش با شرکت 60 کشتی‌گیر از شهرستان‌های (کلاله، گالیکش، مینودشت، آق‌قلا و آزادشهر) استان گلستان و حسین‌آباد کالپوش از استان سمنان برگزار شد.

nilkooh2936 1

وی افزود: این مسابقات بر روی یک تشک از ساعت 10 این روز الی 16 در 3 وزن رده سنی نوجوانان و 5 وزن رده سنی بزرگ‌سالان در سالن تختی اداره آموزش‌وپرورش گالیکش برگزار شد.

به گفته خسروی به نفرات اول اوزان مبلغ 2 میلیون ریال، نفرات دوم یک‌میلیون ریال و نفرات سوم هم 500 هزار ریال وجه نقد از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر گالیکش و اداره ورزش و جوانان اهدا شد.

وی اظهار داشت: درمجموع مسابقات؛ حسین‌آباد کالپوش از استان سمنان با 69 امتیاز به‌عنوان قهرمانی مسابقات دست‌یافت و تیم‌های گالیکش با 68 امتیاز، کلاله با 37 امتیاز و مینودشت با 17 امتیاز در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.

رییس هیئت کشتی گالیکش تصریح کرد: اداره ورزش و جوانان و هیئت کشتی گالیکش، شهرداری و شورای اسلامی و فرمانداری این شهرستان برگزارکنندگان این رقابت‌ها بودند. 

خسروی نفرات برتر اوزان مختلف را به‌قرار ذیل اعلام کرد:
رده سنی نوجوانان:

وزن 50 کیلوگرم: در این وزن «محمد شکوهی» و «محمدباقر فرخی» از حسین‌آباد کالپوش و «متین عرب گلو» از شهرستان گالیکش به ترتیب به‌عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.

وزن 57 کیلوگرم: در این وزن «جواد رضاییان» از حسین‌آباد، «علی نصیری» از گالیکش و «مهدی صالحی» از حسین‌آباد به ترتیب به‌عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.

وزن 63 کیلوگرم: در این وزن «محمدجواد ناظمی» از حسین‌آباد، «مجتبی حسین زاده» از مینودشت و «محمد قادری» از حسین‌آباد به ترتیب به‌عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.

nilkooh2936 1

رده سنی بزرگ‌سالان:

وزن 60 کیلوگرم: در این وزن «علی خلیلی» از کلاله، «ابراهیم سالار پور» حسین‌آباد و «علی‌اکبر کرد» از مینودشت به ترتیب به‌عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.

وزن 70 کیلوگرم: در این وزن «ناصر قربانپور» از گالیکش «محمد نبی زاده» و «حامد سلیمی» از حسین‌آباد کالپوش به‌عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.

وزن 80 کیلوگرم: در این وزن «غلامحسین نبی زاده» از حسین‌آباد، «مهران زارعی» از گالیکش و «حمزه حسین زاده» از کلاله به‌عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.

وزن 90 کیلوگرم: در این وزن «هادی سلیمی» از حسین‌آباد، «میثم بهرامی» از گالیکش و «حسین نعیمی» از کلاله به‌عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.

وزن بعلاوه 100 کیلوگرم: در این وزن «داوود عوض زاده» از کلاله، «حسن میرشاهی» از گالیکش و «دانیال آشوری» از کلاله به‌عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.

وی تصریح کرد: سومین دوره این رقابت‌ها با شرکت 50کشتی‌گیر از شهرستان‌های استان گلستان (گالیکش، مینودشت، کلاله، رامیان و آزادشهر) در قالب 6 تیم برگزارشده بود.

به گفته وی شهرستان گالیکش در سومین دوره این رقابت‌ها با 53امتیاز به‌عنوان قهرمانی مسابقات دست‌یافت و تیم‌های کلاله با 46 امتیاز، آزادشهر با 27 امتیاز به ترتیب درمجموع تیمی به‌عنوان دوم و سوم دست یافتند.

شایان‌ذکر است در این رقابت‌ها از حمید بهرامی قهرمان کشتی با کمربند جهان و آسیا و داوران و برگزارکنندگان این رقابت‌ها با اهدا جوایز نقدی تقدیر شد.


 

در این مسابقات، هیچ نماینده ای از شهرستان مراوه تپه حضورنیافت؟!