shahram1

رئیس کمیته مسکن کمیسیون عمران مجلس در خصوص گرانی مسکن گفت: مسئولان با باز کردن مسئولیت ساماندهی وضعیت از دوش خود به دنبال فرار از بار تعهد هستند.

به گزارش راه اترک به نقل از خبرگزاری خانه ملت: رئیس کمیته مسکن کمیسیون عمران مجلس گفت: اعضای کمیسیون عمران با ارسال نامه ای به این کمیته خواهان بررسی وضعیت مسکن با هدف بهبود شرایط بازار شدند.

شهرام کوسه غراوی از برگزاری نخستین جلسه این کمیته مسکن کمیسیون عمران مجلس برای بررسی وضعیت بازار مسکن خبر داد و گفت: با توجه به شرایط ما به سامان بازار مسکن بنا به درخواست کتبی اعضای کمیسیون عمران این جلسه برگزار شد.

نماینده مردم مینودشت، مراوه تپه، کلاله و گالیکش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این جلسه مسئولانی از وزارت اقتصاد، راه و شهرسازی و سایر مسئولان مربوطه حضور داشتند، افزود: بررسی آمارهای مرکز آمار کشور در حوزه وضعیت مسکن نخستین دستور کار این کمیته بود.

کوسه غراوی با تاکید بر اینکه مطالبه ما توضیح مسئولان در خصوص چرایی گرانی بی سابقه مسکن بود، تصریح کرد: در این جلسه ضمن بررسی آمارها راهکارهای بهبود وضعیت بازار مسکن بررسی شد. 

وی ادامه داد: متاسفانه تفاوت های در آمارهای ارایه شده از سوی اتحادیه مشاوران املاک و همچنین وزارت راه و شهرسازی در خصوص مسکن وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه طبق گزارش های ارایه شده قیمت مسکن در طی سال های اخیر در سه برهه افزایش یافته است، افزود: در یک برهه بانک های خصوصی و پس از آن مسکن مهر و اکنون نیز ناحیه سامانی های بازار به رشد قیمت ها دامن زده است.

کوسه غراوی ادامه داد: متاسفانه هم گرایی لازم در حوزه مسکن وجود ندارد و اکنون مسئولان با باز کردن مسئولیت ساماندهی وضعیت از دوش خود به دنبال فرار از بار تعهد هستند.

وی گفت: جلسات آتی این کمیته با هدف تسریع در بهبود وضعیت بازار مسکن به زودی برگزار خواهد شد.

رئیس کمیته مسکن کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تحلیل، آسیب شناسی و نتیجه گیری و ارایه راهکار در حوزه بهبود وضعیت مسکن به نشست بعدی این کمیته موکول شد./