shahram3

رئیس کمیته توسعه شهر و روستای کمیسیون عمران مجلس گفت: با بی نتیجه ماندن این پروژه ها(مثل مسکن اجتماعی)، هم عملکرد وزارت راه به زیر سوال رفته و هم اعتماد مردم سلب خواهد شد.

به گزارش راه اترک به نقل از خانه ملت: رئیس کمیته توسعه شهر و روستای کمیسیون عمران مجلس گفت: نوسازی بافت فرسوده مناطق از اولویت بیشتری نسبت به طرح مسکن مهر برخوردار بود و این پروژه باید پیش از طرح مسکن مهر اجرایی می شد.
شهرام کوسه غراوی با اشاره به طرح وزارت راه و شهرسازی برای اجرای بازآفرینی شهری و نوسازی بافت فرسوده، گفت: به نظر من رویکرد و استراتژی جدید وزارتخانه برای اجرای طرح بازآفرینی شهری قابل قبول نیست، زیرا طرح باید جنبه عملیاتی و کارشناسی داشته باشد، در غیر این صورت اعتماد عمومی به دولت و وزراتخانه به زیر سوال می رود.

مسکن اجتماعی؛ سکانسی از سریال پروژه های شکست خورده وزارت راه و شهرسازی


نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه، گالیکش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در چند سال اخیر اقداماتی از جمله پروژه مسکن اجتماعی از سوی وزارت راه و شهرسازی کلید زده شده، که قطعا با بی نتیجه ماندن این پروژه ها، هم عملکرد وزارت راه به زیر سوال رفته و هم اعتماد مردم سلب خواهد شد.

ایجاد ساز و کار و اعتباربخشی دو گام نخست اجرای طرح بازآفرینی شهری

وی افزود: برای اجرای طرحی مانند بازآفرینی شهری، در گام نخست باید ساز و کار مناسبی اندیشیده شده و اعتبارات مورد نظر تخصیص داده شود، پس از آن باید از طریق رسانه ها اعلام عمومی شود.

نوسازی 3 هزار بافت فرسوده اولویت بیشتری نسبت به طرح مسکن مهر داشت

کوسه غراوی با اشاره به طرح دولت برای نوسازی 2700 محله، ادامه داد: به نظر من نوسازی بافت فرسوده این مناطق از اولویت بیشتری نسبت به طرح مسکن مهر برخوردار بود و این پروژه باید پیش از طرح مسکن مهر اجرایی می شد، اما تاکنون اقدام خاص و قابل توجهی در این عرصه دیده نشده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: قطعا باید برنامه ریزی و سیاست گذاری دقیقی در عرصه نوسازی بافت فرسوده صورت گیرد، تا عملا ساختمان ها در برابر زلزله های با قدرت بالا بتوانند دوام بیاورند.

وی با اشاره به اختصاص دو هزار و 500 میلیارد تومان وجوه اداره شده بانک مرکزی برای نوسازی بافت فرسوده در کشور، گفت: این گونه تخصیص ردیف اعتباری بارها از سوی دولت صورت گرفته، اما مهم آن است که بودجه مورد نظر محقق شود.

وضعیت نگران کننده بافت های فرسوده در پایتخت

رئیس کمیته توسعه شهر و روستای کمیسیون عمران مجلس، وضعیت بافت های فرسوده در پایتخت را نگران کننده دانست و افزود: به طور حتم اگر اتفاق و حادثه خاصی در تهران رخ دهد، قطعا باید شاهد بروز بحران باشیم، بنابر این امروز باید تمهیدات لازم در این عرضه دیده شود.

انتهای پیام/