huzkharan

اولین حوزه علمیه خواهران در شهرستان کلاله آغاز به کار کرد.

به گزارش راه اترک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حوزۀ علمیه فاطمه الزهرا ویژه خواهران با 19 طلبه در کلاله گلستان فعالیت خود را آغاز کرد.

حجت الاسلام و المسلمین کشیری امام جمعه گفت: نیمی از افراد جوامع را زنان تشکیل داده اند لذا با توجه به ضرورت پاسخگویی به مسائل مبتلابه، این قشر و ایجاد فرصت برای دانشوری و تربیت فرهیختگان، حوزه علیمه خواهران را با 19 طلبه در سطح دو (معادل مدرک کارشناسی) راه اندازی کردیم.

متولی اولین حوزه علیمه خواهران کلاله گفت: با اهدای 2 قطعه زمین هر یک به مساحت سه هزار متر مربع، کار ساخت حوزه علمیه خواهران از سال آینده شروع می شود.

وی گفت ۷۰۰ متر مربع زمین برای ساخت محل اسکان اساتید هم اهداء شده است که انشاء الله با کمک خیرین کار ساخت  آن نیز شروع خواهد شد.

سیده نفیسه حسینی واعظ مدیر حوزه های علمیه خواهران استان گلستان با بیان اینکه سابقه حوزه علمیه خواهران استان به سال۱۳۶۰ بر می گردد گفت: هم اکنون حدود ۱۵۰۰ طلبه خواهر در 12  حوزه علمیه مشغول به تحصیل علوم و معارف دینی تا سطح 2 (معادل کارشناسی) هستند.

وی افزود : یک موسسه آموزش عالی سطح سه (معادل مدرک کارشناسی ارشد) با سه رشته تفسیر، فقه، اصول و کلام و همچنین یک موسسه عالی تخصصی سطح چهار (معادل دکترا) در رشته فقه خانواده در استان گلستان فعالیت دارند.

مدیر حوزه علیمه خواهران استان گلستان اعلام کرد: حدود  ۱۴۰۰ نفر تاکنون  از حوزه های علمیه خواهران استان فارغ التحصل و بیش از 900 نفر از آنها در مراکز علمی و ادارات مختلف مشغول بکار شده اند.

انتهای پیام/