shnud1

در جریان ماجرای قتل خبرنگار و منتقد سعودی، ترکیه از شنود صوتی و تصویری سفارت سعودی خبر داد.

به گزارش راه اترک، ماجرای قتل خاشقچی اگرچه هنوز به ظاهر حل نشده ولی به احتمال زیاد با یک بازی سیاسی از نظر بازیگردانان سیاست جهان، خاتمه خواهد یافت ولی یک نکته در پازل مرگ خاشقچی روشن شد و آن این است که ترکیه به طور روشن و صریح اعلام کرده که هم صوت و هم تصویر از درون سفارت سعودی دارد و این امر یعنی دولت ترکیه به طور علنی درون سفارتهای خارجی مستقر در خاک این کشور را تحت نظر داشته و برای این منظور از دستگاههای شنود صوتی و تصویری مخفی هم استفاده می کند.

در خصوص این مطلب که آیا این دستگاهها مخفی بوده اند نیز امر محتملی است چرا که اگر سفیر سعودی یا سایر افرادی که در قتل خاشقچی دخالت داشته اند می دانستند که پلیس امنیت ترکیه در ساختمان آنها شنود گذاشته است، حتما طور دیگری عمل می کردند.

هرچند وجود این ابزار موجب برملا شدن چهره واقعی حکام سعودی به خصوص عملکرد بن سلمان شده ولی شنود صوتی و تصویری سفارتخانه های سایر کشورها به نوعی تجاوز به حریم آن کشورها محسوب می شود.

حال به احتمال زیاد بقیه سفارتخانه های سایر کشورها هم باید برای حفظ حریم امنیتی خودشان هم که شده اقدام به بازرسی ساختمان سفارتخانه های خود کنند تا مبادا ابزارهای جاسوسی ترکها در ساختمان آنها نیز کارگذاشته شده باشد.

انتهای پیام/جامی


 

ترامپ از ترکیه خواستار دسترسی به اسناد مربوط به خاشقجی را شد

واقعیت دستگاه های شنود در داخل کنسولگری عربستان در استانبول