benterkha

مستنداتی است که دستور قتل خاشقچی توسط ترامپ داده شده و بازی اردوغان هم یک بازی سیاسی برای این رد گم کنی است.

به گزارش راه اترک، جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در گفتگو با بولتن نیوز با ذکر دلایل اثبات کرد که در ماجرای قتل خاشقچی، منتقد آل سعود، پای ترامپ هم در میان است و دستور اصلی قتل خاشقچی را ترامپ داده است نه  بن سلمان.

بولتن نیوز نوشت: «رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه به موضوع قتل خاشقچی؛ روزنامه‌نگار منتقد آل سعود یک سؤال مطرح می‌کند: سوال مهم این است که چرا برای رسانه‌های غربی قتل این شخص تا این حد مهم بوده و چرا جزئیات قتل او به این صورت بازتاب داشته است؟ به نظر من مسئله مهمی در این رابطه وجود دارد.

لاریجانی در پاسخ می‌گوید: خاشقچی اطلاعات مهمی در اختیار داشت که برای آمریکا بسیار بد بود. یکی از این مسائل رابطه اقتصادی ترامپ و خانواده او با محمد بن سلمان بود. از زمانی که شروع به طرح روابط نزدیک کوشنر داماد ترامپ با بن سلمان کرد،‌ شرایط تغییر کرد. بنابراین برای ترامپ خیلی خطرناک بود. اینکه دموکرات‌ها از قتل خاشقچی ناراحت هستند به دلیل حس انسان دوستی آنها نیست. دموکرات‌ها قصد داشتند که از این اطلاعات به تدریج در انتخابات‌های مختلف از جمله همین انتخابات اخیر مجلس و سنا استفاده کنند.

«اینجا بود که ترامپ به بن سلمان علامت داد که باید از شر این آدم خلاص شوند. نوع خلاص شدن از دست خاشقچی را نیز همین گروه‌های جنایتکار مانند بلک واتر به عربستانی‌ها آموزش داده‌اند. همین تعلیم‌دیده‌های زیر نظر بلک واتری‌ها بودند که کار خاشقچی را تمام کردند. به این دلیل دموکرات‌ها این مسئله را تا این حدی پوشش دادند و ترامپ هم در این رابطه در موضعی دفاعی قرار گرفت و در تلاش است تا قتل این آدم را ماست‌مالی کند.»

حال باید دید ادامه ماجرای خاشقچی بر روی نقشه ترامپ ، بن سلمان و اردوغان پیش می رود یا بازی بر اساس شرایط دیگری شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام/جامی