sibopiaz

مدیرکل دفتر امور محصولات علوفه ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی، بارندگیها را دلیل افزایش قیمت پیاز و سیب زمینی در کشور برشمرد.

به گزارش راه اترک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حسین اصغری، مدیرکل دفتر امور محصولات علوفه ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی، در گفتگو با ستاد خبری نوروز ۹۸ وزارت جهاد کشاورزی،  افزود: ۶ میلیون تن گوجه فرنگی و ۳ میلیون تن خیار سالانه در کشور تولید می شود که این میزان تولید نسبت به سال گذشته رشد داشته است.    

وی با اشاره به این که در تولید محصولات سبزی و سیفی هیچگونه  مشکلی وجود ندارد، خاطر نشان  ساخت: با اجرای طرح استمرار تولید سیب زمینی و پیاز در استان های عمدتا جنوبی کشور نظیر سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، خوزستان، جنوب کرمان، ایلام، کرمانشاه و گلستان، نیاز کشور به این محصولات به نحو مطلوب تامین می شود. 

اصغری گفت: بارندگی های روزهای اخیر در استان های خوزستان و جنوب کرمان، برداشت محصولاتی چون پیاز و سیب زمینی و خیار را با مشکل مواجه ساخته و پیش بینی می شود بزودی و با از سرگیری برداشت و حمل محصولات قیمت ها متعادل شود.

وی افزود: متاسفانه هر ساله در ایام نوروز با کمبود وسایل نقلیه باری و محدودیت های ترافیکی وسایل باری سنگین در جاده های پر تردد کشور مواجه هستیم که این موضوع نیز بر بازار عرضه محصولات سبزی و سیفی که عمدتا فسادپذر هستند، تاثیر منفی دارد.

اصغری خاطرنشان کرد: افزایش صادرات محصولات سبزی و سیفی و نیز ورود کشورهای متقاضی جدید از جمله مسایلی است که باید برای مدیریت آن ساز و کار مناسب و ویژه ای اندیشیده شود تا تعادل بازار را در مقاطع خاص برهم نزند.