zarriff

وزیر امور خارجه کشورمان توسط دولت آمریکا، تحریم شد.

به گزارش راه اترک، در اولین ساعات روز پنج شنبه، آمریکا در بیانیه ای از تحریم محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان خبر داد.

ووآی آمریکا در این خصوص نوشت:« وزارت خزانه داری آمریکا محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

در بیانیه وزارت‌خزانه‌داری آمریکا که در نخستین ساعات پنجشنبه ۱۰ مرداد به وقت ایران منتشر شد، آمده که محمدجواد ظریف در فهرست تحریم‌های ثانویه آمریکا قرار گرفته است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید دلیل تحریم محمدجواد ظریف این است که او نمایندگی رهبر جمهوری اسلامی را برعهده دارد و مستقیم یا غیرمستقیم برای او کار می‌کند

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به این تحریم که در خبرگزاری مهر، منتشر شده است، گفت:« دلیل اصلی ایالات متحده برای قرار دادن من در لیست تحریم ها این است که من «سخنگوی اصلی ایران در جهان» هستم. آیا حقیقت اینقدر دردناک است؟ از آنجا که من هیچ دارایی یا منفعتی در خارج از ایران ندارم این تحریم بر من یا خانواده ام هیچ اثری ندارد. متشکرم که مرا چنین تهدید بزرگی برای پیاده کردن اهداف و برنامه های تان قلمداد می کنید.»

انتهای پیام/ج