fazaly

معاون رسانه ای دفتر حفظ و نشر آثار مقام‌معظم رهبری در جمع اصحاب رسانه کرمانشاه گفت: تکالیف زیادی بر عهده خبرنگاران است که ‌مهمترین آنها توجه به اولویت ها در تمام مسائل اعم سیاسی؛ فرهنگی، اجتماعی و... است.

به گزارش راه اترک، مهدی فضائلی، معاون رسانه ای دفتر حفظ و نشر آثار مقام‌معظم رهبری در مراسم‌ تجلیل از اصحاب رسانه استانکرمانشاه که به مناسبت سالگرد شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار برگزار شد، اظهارداشت: کرمانشاه در حوزه مطبوعات سابقه طولانی دارد که به بیش از یک قرن می رسد و این‌نشان دهنده ریشه دار بودن حوزه مطبوعات دراین منطقه است.
 معاون رسانه ای دفتر حفظ نشر و آثار مقام‌معظم ‌رهبری با بیان اینکه تکالیف زیادی بر عهده خبرنگاران است که ‌مهمترین آنها توجه به اولویت ها در تمام مسائل اعم سیاسی؛ فرهنگی، اجتماعی و.... است  فضائلی خاطر نشان‌کرد: یکی از اولویت های امروز فهم این حقیقت که که باید آنرا درک کنیم و آن هم تغییر در معادلات جهانی است که رخ داده و تحول بزرگی که صورت گرفته که نمی توان راحت از کنار آن عبور کرد. وی گفت: تا چهار دهه گذشته  کل نظام‌سیاسی جهان به دو بلوک به قطبیت اتحاد جماهیر شوری و آمریکا تقسیم‌شده بود و امروز این معادلات بهم‌ریخته است‌.
این مسئول با بیان اینکه اگر کل دنیا ۷۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه نظامی و دفاعی انجام داده اند و آمریکا به تنهایی به همین میزان سرمایه گذاری کرده است و هنوز قوی ترین رسانه های دنیا را  در اختیاردارد و پر نفوذ ترین به لحاظ سیاسی است، اما اتفاقی رخ داد که‌کشوری با چنین ویزگی تبدیل به کشوری شده که اراده اش راهگشا نیست. وی خاطر نشان‌کرد:  آمریکایی ها فاکتورهای قدرت و ابزارهای اعمال آنرا در اختیار دارند اما در کانون آن حکمتی وجود ندارد، آنها حقیقت‌هستی را کشف نکرده اندو دستگاههای محاسباتی آنها این موضوع را محاسبه نکرده است‌.فضائلی با اشاره به اینکه آنچه امروز در عراق موجب نفوذ معنوی ایران شده این است که مقام‌معظم رهبری در دیدار با سران این کشور فرمودند ما عراق سربلند و قدرتمند  را می خواهیم و تفاوت ما با آمریکا همین است که آنها به هرجا ورود یابد موجب تحقیر مردم و چپاول آنها می شود. 
 فضائلی تصریح کرد: اینکه موشک های محدود ما آنها را مرعوب کرده مصداق این است که خیر کثیر در قدرت کم و با حکمت است و صاحبان خرد این معادله را درک می کنند.وی بیان داشت: هر ملتی با چهار ویژگی مردم‌بزرگ، آرمانهای بزرگ، دشمن بزرگ و رهبری بزرگ می تواند قله های پیشرفت را فتح کند که این‌چهار فاکتور در جمهوری اسلامی در حد اعلی وجود دارد.

این مراسم به همت سازمان بسیج رسانه استان کرمانشاه و با حضور خانواده معظم شهدا، جمعی از مسئولان و اصحاب رسانه استان برگزار شد.

جعفر جعفری، خبرنگار افتخاری راه اترک