gelate

دانشجویان گلستانی از فراخوان انتخابی مدرسه اشتغال گلستان گلایه داشته و آن را انتخابی می دانند.

به گزارش راه اترک، روز گذشته(پنج آذرماه 98) دومین مدرسه اشتغال کشور در دانشگاه گلستان راه اندازی شد.

در آیین افتتاح این مدرسه که ویژه دانشجویان ساخته شده است، هادی حق شناس، استاندار گلستان نیز حضور پیدا کرد.

افتتاح چنین فضای آموزشی که با نگاه فن آوری و اشتغال ایجاد شده می تواند تحولی خوب را برای استان رقم بزند.

اما افتتاح این مدرسه اشتغال بی حاشیه هم نبود.

برخی از دانشجویان سایر دانشگاههای استان از شکل فراخوان و ثبت نام گلایه داشته و آن را انتخابی اعلام کرده اند، صحبتی که به طور ضمنی، مدیر مدرسه اشتغال شریف گلستان گویا آن را تایید کرده است.

خبرگزاری مهر در این خصوص می نویسید:« سحر احمدی مهم‌ترین موانع برای ورود دانشجویان و دانش‌آموختگان به بازار کار را سردرگمی، هدفمند نبودن، ضعف در مهارت رفتاری و اداری، عدم تناسب شغل و شاغل و غیره اعلام کرد.

وی از برگزاری فراخوان برای ثبت نام در این مدرسه خبرداد و گفت: بعد از پایان زمان فراخوان، ۱۸۰ نفر برای ورود به این مدرسه ثبت‌نام کردند که بعد از انجام غربالگری، ۷۵ تا ۱۰۰ نفر در اولین دوره مدرسه اشتغال استان گلستان پذیرش می‌شوند.»

این دانشجویان می گویند: ما در دانشگاههای دیگر استان مشغول هستیم ولی از این فراخوان خبری نداشتیم.
برخی از فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز از بی اطلاعی ایجاد چنین مکانی در گلستان خبر داده و می گویند: چرا در این خصوص به فارغ التحصیلان دانشگاهی اطلاعی داده نشده است.

آنها می گویند: مسلما اولین دوره ی این مدرسه با برنامه ریزی بوده و خروجی آن به ظاهر سفارشی هم هستند و اگر این دوره اطلاع رسانی خوب می شد ، هم حق سایر دانش جویان رعایت می شد و هم ورودی و خروجی این دوره شامل همه استان می گردید.

این فارغ التحصیلان دانشگاهی می گویند: بسیاری از دانشجویان گلستانی در سایر استانهای کشور مشغول به تحصیل هستند و از افتتاح چنین مدرسه ای خبر نداشته اند.

دانش جویان امیدوارند این فضاهای آموزشی در همه کشور و حتی در شهرستانهای کوچک هم راه اندازی شود و ثمره اش به همه فارغ التحصیلان دانشگاهی برسد.

انتهای پیام/رضا جامی