film

یک داور جشنواره های خارجی ، مهمترین ویژگی انتخاب فیلمهای این جشنواره را بیان کرد.

به گزارش راه اترک ، هر ساله در برخی از کشورهای اروپایی، جشنواره های سینمایی برگزار می شود که چندین سال است که این جشنواره ها به شکل سیاسی داوری می شوند.

یک داور این مسابقات در تماس با یک شبکه خبری که نخواست نامش فاش شود در خصوص مهترین ویژگیهای فیلمهای کارگردانان خارجی برای پذیرش در این جشنواره ها گفته است: آنچه به عنوان یک سند نانوشته در این جشنواره های کاملا سیاسی به عنوان یک سند محسوب می شود، نوع نگرش این فیلمها به مردمشان است.

وی اضافه کرد: در این جشنواره ها فیلمهایی که از کشورهای خارجی به خصوص کشورهای اسلامی به جشنواره وارد می شوند، باید به شکل سیاه نمایی از زندگی مردم در سایه دین اسلام فیلم برداری شده باشند.

این داور بین المللی ادامه می دهد: در خصوص این فیلمها، اگر فیلمی این ویژگی را داشت، حتما به عنوان منتخبین جشنواره به مرحله بعد وارد خواهد شد.

داور مسابقات فیلم گفت: معمولا رویه معمول برای افزایش فیلمهای تخریبی در خصوص فیلمهای ارسالی از کشورهای اسلامی همین است و بیشتر این فیلمها بعد از بهره برداری اولیه و رساندن بی خاصیب به مرحله انتخاب، در مرحله اصلی جشنواره هیچ امتیازی نخواهند گرفت.

لازم به ذکر است که به تازگی نیز فیلمی از کشورمان(فیلم مغزهای کوچک یخ زده) به جشنواره ای اروپایی راه یافته است.

انتهای پیام/رضا جامی