behdashttt

آمریکا به خاطر این که این بار سازمان بهداشت جهانی به دستورات این کشور عمل نکرده ، کمک مالی خود را به این سازمان قطع کرد.

به گزارش راه اترک، سازمان بهداشت جهانی که در خیلی از دستورالعملهایش طبق دستورات سیاسی برخی از کشورها مانند: آمریکا و انگلیس عمل می کند ، این بار به خاطر این که دولت آمریکا نتوانسته در خصوص کرونا درست عمل کند، چوب بردگیش را می خورد.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که در زمینه کنترل ویروس کرونا در این کشور بسیار ضعیف عمل کرده، تقصیر را به گردن سازمان بهداشت جهانی انداخته و برای تنبیه این سازمان وابسته به سازمان ملل، کمک مالیش را به این  سازمان قطع کرد.

بسیاری از کشورها هر ساله مبلغی را به عنوان کمک مالی به سازمان بهداشت جهانی می دهند.

سایت خبری رادیوفردای آمریکا در خصوص این اقدام آمریکا نوشت:«، آمریکا بودجه اختصاصی به این نهاد برای سال آینده میلادی را ۵۸ میلیون دلار تعیین کرده است. این بودجه سال گذشته ۱۲۲ میلیون دلار بوده است.»

لازم به ذکر است که بودجه کاهش یافته 50 درصدی آمریکا برای کمک به سازمان بهداشت جهانی، با دستور ترامپ، دیگر پرداخت نخواهد شد مگر این که سازمان بهداشت جهانی آنچه را آمریکا دیکته کرده بگوید یا رئیس این سازمان به نا به دلایلی مانند رئیس سازمان انرژی هسته ای که ناگهانی مرد، بمیرد تا فرد دیگری جایش را پر کند.

انتهای پیام/رضا جامی