alonn

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مراوه تپه از توقف عملیات اجرایی سالن سرپوشیده روستای "یانبلاق" مراوه‌تپه به مدت 9 سال با وجود پیشرفت 75 درصدی پروژه خبر داد.

به گزارش راه اترک به نقل از ایرنا، امانگلدی ضمیر فرماندار مراوه تپه گفت: این زمین ورزشی در ابعاد ۴۴ در ۲۲ متر و به مساحت هزار و ۵۶ مترمربع ساخته شده و از امروز مورد استفاده شهروندان بویژه جوانان این شهر ۱۰ هزار نفری قرار می‌گیرد.

وی گفت: ساخت ۲ زمین چمن مصنوعی دیگر هم در روستاهای "آق تقه" بخش مرکزی و "بیشک تپه" بخش گلیداغ شهرستان مراوه‌تپه توسط بنیاد مستضعفان کشور آغاز شده که در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

درهمین پیوند رییس اداره ورزش و جوانان مراوه‌تپه نیز به خبرنگار ایرنا گفت که با افتتاح این زمین چمن مصنوعی، وسعت فضاهای ورزشی این شهرستان مرزی به ۲۴ هزار مترمربع افزایش یافته و سهم هر شهروند آن به ۴۰ سانتی‌متر مربع رسید.

اسماعیل مرادی افزود: هم‌اکنون شهرستان مراوه‌تپه ۶ خانه ورزش روستایی، ۲ سالن سرپوشیده روستایی و سه سالن سرپوشیده شهری دولتی و چهار باشگاه بخش خصوصی دارد.

وی بابیان اینکه مراوه‌تپه هزار و ۲۰۰ ورزشکار سازمان یافته دارد که بیشتر آنها علاقه‌مند به رشته کشتی سنتی آلیش و گورش، والیبال و والیبال ساحلی هستند گفت که این شهرستان به زمین والیبال ساحلی نیاز مبرم دارد.

مرادی همچنین از توقف عملیات اجرایی سالن سرپوشیده روستای "یانبلاق" مراوه‌تپه خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این پروژه که از سال ۹۱ شروع شده و ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار متوقف شده و اکنون تکمیل آن به ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

شهرستان مرزی مراوه‌تپه افزون بر ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد که در دو نقطه شهری و ۱۰۸ روستا سکونت دارند.