havairan

در آخرین فهرست آژانس ایمنی حمل و نقل هوایی اتحادیه اروپا، «تمام» فرودگاه‌های ایران از نظر اقدامات ضد کرونا «امن» ارزیابی شده است.

 به گزارش راه اترک، در آخرین فهرست آژانس ایمنی حمل و نقل هوایی اتحادیه اروپا، «تمام» فرودگاه‌های ایران از نظر اقدامات ضد کرونا «امن» ارزیابی شده است.
یورونیوز در این خصوص نوشت:«به گفته مسئولان آژانس ایمنی حمل و نقل هوایی اتحادیه اروپا، این فهرست با هماهنگی کشورهای عضو این آژانس و عمدتا بر اساس اطلاعات به دست آمده از سازمان جهانی بهداشت، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های اروپا و سایر مؤسسات معتبر بهداشت همگانی تهیه شده و با مشورت با همین نهادها به طور مداوم به‌روز می‌شود.

در أخرین فهرست آژانس ایمنی حمل و نقل هوایی اتحادیه اروپا، «تمام» فرودگاه‌های ایران و افغانستان از نظر اقدامات ضد کرونا «امن» ارزیابی شده است.

این آژانس موارد زیر را از جمله شاخص‌های مورد استفاده خود برای تهیه فهرست فرودگاه‌های «امن» کرونایی در کشورها و مناطق مورد مطالعه ذکر کرده است:

- آمار موارد ابتلای فعال

- آمار موارد بهبود یافته

- میزان رشد آمار روزانه موارد ابتلا و آمار روزانه موارد فعال

- آمار سرانه آزمایشات

- سرانه مرگ و میر و آمار روزانه فوتی‌ها

- نسبت‌سنجی آمار در مناطق شهری و روستایی

- تعداد و بزرگی فرودگاه‌هایی که در یک منطقه یا برای یک جمعیت خاص از آنها بهره‌برداری می‌شود

  • شاخص پراکنش ویروس؛ اگر سرایت ویروس از یک نفر به بیشتر از یک نفر باشد این شاخص با شاخص‌های دیگر همخوانی دارد»
  • این در حالی است که طبق همین گزارش، برخی از فرودگاههای اروپایی این ایمنی را ندارند.
  • یورونیوز در این خصوص نوشت:«بر اساس فهرست ایمنی حمل و نقل هوایی اتحادیه اروپا، نام چندین فرودگاه‌ در کشورهای مهم اروپایی از جمله بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا و نیز در خارج از اروپا از جمله آمریکا، کانادا، روسیه، برزیل در میان فرودگاه‌های امن از نظر اقدامات ضد کرونا دیده نمی‌شود.»
  • انتهای پیام/جامی