12

نشست خبری نماینده شرق گلستان با برخی از حواشی در محل فرمانداری کلاله برگزار شد.

به گزارش راه اترک، ساعت 14 عصر امروز ، نشست خبری دکتر رضا آریانپور، نماینده شرق گلستان با اصحاب رسانه در محل فرمانداری شهرستان کلاله برگزار شد.

در این نشست خبرنگاران صدا و سیما، خبرگزاریها، سایتهای خبری، فعالین رسانه و مدیران کانالهای خبری منجمله کانال خبری خود نماینده شرق گلستان حضور داشتند.

دکتر آریانپور در این نشست در خصوص خبرنگاران گفت: ما نماینده همه مردم هستیم و خبرنگاران چشمهای بینا و گوشهای شنوایی این مردم هستند و وجود حلقه نمایندگان، اصحاب رسانه و مسئولین می‌تواند عاملی بر پیشرفت منطقه باشد.

نماینده شرق گلستان تاکید کرد: باید زمینه این فراهم شود که خبرنگاران بتوانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند که به واسطه آن، مردم هم بدانند اگر در حق آنها اجحاف شد؛ کسی بنام خبرنگار و رسانه است که از حقوق آنها دفاع کند.

12

 

12

 

12

آریانپور با بیان اینکه خبرنگار باید صادق باشد؛ گفت: قلم، تریبون و رسانه یک ابزار و سلاح است که می‌توان از آن برای مردم و یا جناح یا اشخاص خاص استفاده کرد؛ لذا می طلبد این سلاح را در جهت کمک به مردم استفاده کرد و مسلما تعامل بین رسانه، نماینده و دستگاه های اجرایی می تواند باعث پیشرفت جامعه و برخلاف آن نیز می تواند باعث آسیب به جامعه و مردم شود.

وی با تاکید بر اینکه حوزه شرق گلستان جزو محرومترین شهرستان های استان و کشور است و پیشرفت آن در گرو همکاری بین نماینده، مسئولین و اصحاب رسانه می باشد؛ از خبرنگاران خواست تا خبرنگاران بجای مصاحبه گرفتن از نمایندگان، مشکلات مردمی را به مطالبه مردمی تبدیل کنند تا نمایندگان به این واسطه بتوانند با قدرت بیشتری از مردم دفاع کنند.
این نشست با حواشی نیز روبرو بود.

1-علی رغم اعلام ساعت 14 برای شروع نشست، این نشست در ساعات 14:22 و با تاخیر حضور دکتر آریانپور آغاز شد.
2- نماینده خبرگزاری ایسنا در خصوص این نشست گفت: این نشست از نظر شکل برگزاری مشکل دارد، بالاخره نشست صمیمی بود یا نشست خبری؟ خود آقای دکتر از این نشست به عنوان نشست خبری یاد کردند و نشست خبری قواعد خاص خودش را دارد که در این نشست رعایت نشد
وی همچنین در خصوص مجری برنامه هم گفت: برخی کانالهاهی خبری به عنوان خبرگزاری یاد شدند که درست نبود.
3-این نشست که قرار بود هر 6 ماه برگزار شود زودتر از موعد برگزار شد.
4-دکتر آرانپور در خصوص مصاحبه خبرنگاران با او گفت: در فضای واتس آپ پیامهای خبرنگاران را خواهد دید و پاسخ خواهد داد ولی مصاحبه تلفنی و پیامکی انجام نمی دهد.
5-رضا جامی، خبرنگار راه اترک ضمن انتقاد از دکتر آریانپور در خصوص ارجاع خبرنگاران شهرستانی به مصاحبه های وی با خبرگزاری های کشوری و ... جلسه را ترک کرد ولی با وساطت برخی از خبرنگاران به جلسه برگشت.
6-در این جلسه مقرر شد که نشست های بعدی خبری به صورت شهرستانی و هر 3 یا 6 ماه برگزار شود.