آفریقای جنوبی پاسخ آمریکا در خصوص دخالت ایران در ترور سفیر آمریکا را داد.

به گزارش راه اترک، بعد از شکستهای پی در پی آمریکا در صحنه جهانی، بار دیگر طرح آمریکا برای زیر فشار قرار دادن کشورمان در صحنه بین المللی شکست خورد.
آمریکا که در شورای امنیت و سازمان ملل با شکست مواجه شده بود، این بار طرحی را اعلام کرده که در آن با اتهام به ایران ، مدعی شده بود، جمهوری اسلامی ایران برنامه ترور سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی را طراحی کرده است.
خبری که در همان ابتدای امر با اظهار شگفتی مسئولین آفریقای جنوبی مواجه شد.
در همین راستا به تازگی دولت آفریقای جنوبی اعلام کرد که شواهدهی مبنی بر دخالت ایران در این طرح ندارد و ادعای آمریکا را در این خصوص رد کرد.
رادیوفردای آمریکا در این خصوص نوشت:« یک هفته بعد از انتشار گزارشی در نشریه پولیتیکو درباره طرح ترور سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی توسط ایران، این کشور اعلام کرد که شواهد کافی درباره این موضوع وجود ندارد.

نشریه آمریکایی روز ۲۴ شهریور از قول مقامات دولت آمریکا گزارش داده بود که شواهد نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران در حال توطئه برای کشتن لانا مارکس، سفیر ایالات متحده در آفریقای جنوبی است.

به گزارش بلومبرگ، دولت آفریقای جنوبی روز جمعه اعلام کرده اطلاعاتی که در اختیارش قرار داده شده، برای ایراد اتهام چنین اتهامی ناکافی است.»

به نظر تحلیل گران مسائل سیاسی، این بار هم آمریکا در صحنه جهانی با شکست مواجه شده است و این یعنی افول سیاسی قدرت آمریکا در صحنه جهانی.

انتهای پیام/رضا جامی