anfolanza

یک شهروند گلستانی از قیمت بالای واکسن آنفولانزا در داروخانه ها گلایه کرد.

به گزارش راه اترک، با شیوع کویید 19 در جهان و به خصوص با نزدیک شدن به فصل سرما، ترس و اضطراب از ابتلا به سرماخوردگی و به خصوص ابتلا به کرونا موجب رجوع مردم به سمت استفاده از واکسن آنفولانزا شده است.

واکسنی که این روزها حواشی زیادی منجمله حاشیه سهمیه واکسن آنفولانزا برای نمایندگان و ... را با خود همراه داشته است.

در خبرها آمده که توزیع واکسن آنفولانزا در کشور آغاز شده و هم اکنون این واکسن البته برای توزیع در بین اقشار خاص در داروخانه ها موجود است.

یک شهروند شرق گلستانی در تماس با راه اترک گفت: برای تهیه مایع ضد عفونی به یکی از داروخانه های شرق گلستان مراجعه کردم و هنگامی که در صف انتظار بودم، متوجه گفتگوی یک شهروند با یکی از فروشندگان داروخانه شدم که در خصوص واکسن آنفولانزا بود.

وی ادامه داد: آن فروشنده داروخانه به آن شهروند گلستانی در خصوص واکسن آنفولانزا می گفت: این واکسن هنوز به داروخانه ما نرسیده ولی قیمت آن خیلی بالاست(مبلغ میلیونی).

اگره طبق گفته مسئولین وزارت بهداشت و حتی جمعیت هلال احمر اولویت تزریق واکسن آنفولانزا با سالمندان، زنان باردار، کودکان و بیماران است ولی برخی از مردم به خاطر استرس شیوع و عدم آگاهی و به خصوص جو روانی ایجاد شده در جامعه از هر طریق برای تهیه این واکسن ولو به هر قیمتی اقدام می کنند که این امر موجب هم کمبود این واکسن و هم ایجاد بازار سیاه توزیع واکسن در بیرون می شود.

در خصوص زمان توزیع واکسن آنفولانزا در کشور هم خبرگزاری دانشجو نوشت:«امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده کسانی که واکسن آنفلوانزا را از هلال احمر خریداری می‌کنند در مراکز در نظر گرفته شده از سوی این جمعیت، تزریق آن را انجام دهند تا امکان هیچگونه سوءاستفاده برای دلالان این واکسن در بازار آزاد باقی نماند.

 
همتی با اشاره به شیوع بالای آنفلوانزا در سال گذشته، افزود: پیش بینی‌ها این است که با توجه به همزمانی و تقارن شیوع ویروس کرونا و آنفلوانزا، درخواست و تقاضا برای دریافت و خرید واکسن نسبت به سال‌های قبل بیشتر باشد، بنابراین انتظار این است کسانی که مشکلات خاص و زمینه‌ای ندارند برای خرید و تزریق این واکسن عجله نکنند چرا که اولویت خرید، با سالمندان، زنان باردار، کودکان و بیماران است.
 
وی با بیان اینکه بهترین زمان تزریق واکسن مهرماه است، تاکید کرد: وزارت بهداشت نظارت کامل بر نوع کالا و نحوه توزیع واکسن‌ها را برعهده دارد اما درخواست ما از سازمان غذا و دارو این بوده که سهمیه ای از واکسن‌ها برای توزیع در داروخانه‌های هلال احمر در سراسر کشور در نظر گرفته شود.»

مردم امیدوارند که دولت با ارائه سیاست درست در خصوص بیماری کویید 19 و آنفولانزا موجبات آرامش در جامعه را فراهم آورد.

 

انتهای پیام/رضا جامی