tahrim

کشوری که در سختی ها به ما کمک نکند، وقت خوشی چگونه باید با آن برخورد کرد؟

 به گزارش راه اترک، بعد از انقلاب اسلامی ایران در سال 57، دشمنی کشورهایی که منافعشان در سیطره بر این سرزمین بود، به خطر افتاد.

کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس و رژیمهای اشغالگری همچون اسرائیل.

سران این رژیمها برای برگرداندن مردم ایران اسلامی به مسیر دسترسی برای چپاول آنها دست به هر اقدامی زدند و در انتها نیز به اسم آمریکا از برجام خارج شدند و همه تحریمها را بازگرداندند و هر کشوری را هم که با آنها همکاری نمی کرد، تهدید کردند و رشوه دادند تا به تیم تحریمی آنها بپیوندد.

اگرچه ایران در دولت دوازدهم هم به کشورهایی که با تحریمهای آمریکایی همراهی می کردندهشدارهای لازم را برای بعد از دوران تحریمهای آمریکایی داده بود ولی خیلی از کشورهای حتی همسایه نیز با تحریمها همراهی کردند.

خرداد سال بعد عمر دولت دوازدهم با همه چالشهای آن پایان می گیرد و دولت سیزدهم که مشخص نیست به دست چه کسی خواهد افتاد، بر سر کار خواهد آمد.

به گمان خیلی ها به خصوص خود حامیان دولت یازدهم و دوازدهم، دولت بعدی از نیروهای اصول گرا خواهد بود و آنچه مسلم است دولت سیزدهم رویه دولت دوازدهم را طی نخواهد کرد.

و در این بین پاسخ دولت سیزدهم به خالی کردن پشت جمهوری اسلامی ایران در روزهای سخت توسط کشورهای به خصوص همسایه، رویه ای کاملا متفاوت و جدی خواهد بود.

لازم است که ایران برای بعد از تمام شدن غائله تحریمها برنامه داشته باشد و کشورهای همراهی کننده با تحریمهای ایران توسط آمریکا را چنان جریمه ای کند که دیگر در این مواقع تصمیمات عاقلانه تری بگیرند.

 انتهای پیام/رضا جامی