pezeshk1

منطقه نور در فرانسه حتی پزشک عمومی را نیز ندارد و به تازگی مقامات فرانسوی از طرح پزشک پروازی برای این منطقه رونمایی کرده اند.

به گزارش راه اترک، بحران سوخت و انرژی در فرانسه به تازگی ایجاد شده ولی این کشور، بحرانهای مختلفی را در حال تجربه است که برخی از این بحرانها سالهاست مردم این کشور را آزار داده ولی به خاطر خفقان سیاسی و زندانهای مخوف و ناشناخته در فرانسه، فقط طی سالهای اخیر برخی اعتراضات مانند: جنبش جلیقه زردها صورت گرفته است که آنهم خیلی از مردم از سرنوشت برخی از بازداشت شدگان این جنبش خبر ندارند.

فرانسه کشوری با مناطق مختلف برخورداری است، از مناطق مرفه و خوش نشین تا مناطق ضعیف و کم برخوردار.

یکی از این مناطق، منطقه نور، Nevers است که حتی داده های جمعیتی این منطقه به خاطر سانسور خبری در ویکیپیدیا نیز مربوط به سال 2012 می باشد.

این منطقه پرچمعیت فرانسه با جمعیتی بالای 200 هزار نفر با کمبود امکانات رفاهی و به خصوص درمانی روبرو می باشد.

یورونیوز ضمن برشمردن وجود فقط یک مرکز بیمارستانی در این منطقه پرجمعیت، در این خصوص نوشت: یک مسئول مرکز بیمارستانی «نُوِر» می‌گوید این موسسه درمانی دست کم با کمبود ۵۰ پزشک و ۳۵ پرستار روبرو است.

به تازگی مقامات فرانسوی تصمیم گرفته اند تا با اعزام پزشکان پروازی کمی به فکر مردم این منطقه بیافتند.

یورونیوز در این خصوص نوشت: فرانس‌پرس در گزارشی که به این موضوع اختصاص یافته آورده است که صبح روز پنجشنبه هشت «دکتر پروازی» در قالب این پروژه هفتگی وارد «نُوِر»، مرکز دپارتمان «نی‌یور» با دویست هزار نفر جمعیت شدند.

این دسته از پزشکان پروازی بلافاصله پس از ورود خود را به بیمارستان شهر رساندند تا پس از ارائه خدمات پزشکی شامگاه پنجشنبه به شهر دیژون بازگردند.

هدف از برقراری این «پل هوایی» ارائه خدمات پزشکی هفتگی به ساکنان «نُوِر» و دیگر مناطق دپارتمان «نی‌یور»است که به شدت از کمبود پزشک رنج ‌‌می‌برند.

این اولین ورود پزشکان در قالب پزشکان پروازی است که البته اکثریت پزشکان اعزامی هم پزشک عمومی بوده اند.

انتهای پیام/رضا جامی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید