Screenshot ۲۰۲۴۰۱۲۱ ۲۲۲۸۰۲ Chrome

شرق گلستان بازنده برنده تقسیم قدرت یا بازنده برنده قومیتها می شود.

 به گزارش راه اترک، اسفند امسال. انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار است برگزار شود و در این بین شرق گلستان هنوز نتوانسته است بین انتخاب بر اساس شناخت و انتخاب بر اساس قومیت یا تقسیم قدرت، اولی را انتخاب کند.

عدم شناخت مردمی از اصل کار نمایندگی مجلس و ورود نمایندگان به بازی تقسیم قدرت و اعمال نفوذ در انتصابها و برخی معاملات بزرگ باعث شده ورود برای برخی از افراد به مجلس، رسیدن به انتهای آمال و آرزوها شود به نحوی که حاضر شوند برای رسیدن به ابن کرسی، بسیار بیشتر از درآمد ماهیانه حقوق نمایندگی. هزینه کنند.

در این روزها بیشتر نشست‌های تبلیغاتی در شرق گلستان بر پایه قومیت و یا تقسیم مسئولیت‌های چهار حوزه انتخاباتی بین چهره های اصلی حامبان در حال برگزاری است.

این درحالی است که نیروهای جوان نخبه، فارغ از قومیتهایشان در کل حوزه انتخاباتی وجود دارند که هم تسلط به قوانین و کار نمایندگی دارند و هم به نگاه فراقومیتی باور ولی به خاطر غلبه دو رویه قومیت و تقسیم قدرت، نگاه برای حضور این جوانان و باز کردن راه حضور آنان، تا کنون ایجاد نشده است و این پاشنه آشیل عدم توسعه یافتگی در منطقه تا زمان تغییر ابن رویه، حل نشده باقی خواهد ماند.

انتهای خبر/رضا جامی 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید