748472

مجله های فرانسوی که توهین به پیامبر اسلام را شروع کردند یا نفهم هستند یا دلشان می‌خواهد تروریسم تقویت شود.

به گزارش اترک به نقل از مهر، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجله فرانسوی که توهین به پیامبر اسلام را شروع کردند یا نفهم هستند یا دلشان می‌خواهد تروریسم تقویت شود؛کاری که در این مجله کردند بزرگترین کمک به جریان های تروریستی است.

 علی لاریجانی صبح پنجشنبه در اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد که در موسسه امام کاظم(ع) در حال برگزاری است، اظهار کرد: در گذر زمان پس از انقلاب چند مقطع وجود داشت که برای کشور ما بسیار حساس بود و با تدبیر رهبری انقلاب و همت ملت و هماهنگی نخبگان سیاسی کشور، از این گردنه‌ها به خوبی عبور کردیم.

وی اضافه کرد: قسمت اول آن گذر از رژیم گذشته بود که علمای اسلام در هدایت مردم نقش بسزایی داشتند و نقش امام راحل بسیار ویژه بود که ملت ایران توانست رژیم سفاک را کنار بزند و نظام اسلامی را ایجاد کند.

وی ادامه داد: عظمت این کار آنقدر مهم بود که همه کسانی که در درون این حرکت زیست می‌کردند شاید نمی‌توانستند همه عظمت این پدیده را ببینند اما این پدیده بزرگ در دنیای اسلام عمیق تر شد و باید انتظار داشت دیگران برای این نظام که روی اسلام تاکید می‌کند و عده زیادی از روحانیون دینی سامانده این فکر هستند مبارزه شدیدتری داشته باشند.

ایران قربانی اصلی ترور است

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه نظام اسلامی می‌خواهد به پیکره استکبار جهانی لطمه بزند، بنابراین طبیعی است که استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران کار کند، اظهار کرد: گردنه دیگر پس از وقوع انقلاب بود که مشکلات امنیتی و سیاسی مختلف در کشور ایجاد کردند و شخصیت‌های نظام را ترور می‌کردند. اینهایی که امروز نگران ترور هستند باید بدانند قربانی اصلی ترور ایران بوده است ولی آنها پشت صحنه کمک می‌کردند اما حالا جیغ آنها درآمده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: چیزی که ما را از این گردنه‌ها عبور داد هدایت‌های امام راحل و حضور علما در صحنه و همت و اراده مردم برای پاسداری از انقلاب بود.

لاریجانی اضافه کرد: ملت ایران در آن دوران یک شخصیت مزاحم به نام بنی صدر را از جلوی خود برداشت و جریان‌های برانداز را از بین بردند. آمادگی و همدلی در داخل نظام باعث شده جریان‌های ضد امنیتی نابود شود.

وی جنگ را گردنه دیگری دانست که مقابل نظام بود و گفت: کشورهای مختلف انواع حمایت‌ها را از صدام کردند و آمریکایی‌های نقش موثر و مستمری در حمایت از صدام و جنگ با ایران داشتند.

وی به سفر اخیر خود به کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از رهبران یک کشور جزئیاتی از جریان وسیع منطقه‌ای برای پشتیانی از صدام را برای من تشریح کرد که اجرا نشد. چیزی که باعث شده ملت ایران از این گردنه عبور کند هدایت‌های امام راحل و نقش روحانیت و همبستگی نخبگان سیاسی بوده است.

وی تاکید کرد: بعد از جنگ، ایران سیر تکاملی برای تقویت بنیه دفاعی و آبادانی کشور طی کرد و ایران رشد قابل توجهی در زمینه‌های مختلف داشته است.

تهدید نظامی علیه ایران فقط ژست است

لاریجانی ادامه داد: امروز ایران تهدید نظامی بالفعلی ندارد و اگر سروصدایی هم می‌شود ژستی بیشتر نیست، چون اینها از دست ایران ناراحت هستند که مانع اجرای طرح‌های آنها می‌شود. حتی در پس مشاجراتی مثل انرژی هسته‌ای هم همین نکته نهفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز با چند مسئله مهم مواجه هستیم، یکی از این مسائل را مناقشات هسته‌ای دانست و گفت: گرچه در این مناقشه دوره‌هایی را سپری کردیم ولی امروز در دالان مذاکرات قرار داریم که دوره بسیار حساس و سرنوشت ساز است.

وی گفت: آنها ابتدا دنبال این بودند که ما به دانش هسته‌ای دست پیدا نکنیم و در این راستا مشکلاتی را برای ما به وجود آوردند و مزاحمت‌هایی ایجاد کردند.

لاریجانی، مذاکرات هسته‌ای را مهم دانست و گفت: هم باید برخی مشکلاتی که در گذشته بود را با دقت نظر و هوشیاری حذف کرد و هم باید از این دستاورد و ثمره حفاظت کرد.

به اعتقاد رئیس مجلس شورای اسلامی در طول تاریخ پس از انقلاب، جنس مذاکرات مهمتر از این نداشتیم، بنابراین همراهی و همدلی جریان‌های مختلف در کشور مهم است.

شیطنت‌های آمریکایی‌ها در مذاکرات هسته‌ای

وی اضافه کرد: گاهی مطالبی را در مورد مذاکرات هسته‌ای مطرح می‌کنند که درست نیست، گاهی حدسیات و سوء ظن است که نگرانی‌های بلاوجه در کشور ایجاد می کند. هر چه همبستگی ما قوی تر باشد در چارچوب سیاست‌های رهبری می‌توان قدم برداشت.

وی با اشاره به اینکه در آمریکا هم شیطنت‌هایی در مورد این پرونده می‌شود اظهار کرد: گاهی افرادی برای گران فروشی و رقابت‌های انتخاباتی در آمریکا می‌خواهند جریان مذاکره را بهم بزنند. طرف آمریکایی در این مذاکره نشان داد که قابل اعتماد نیست و موضع‌گیری آنها در ایران رصد می‌شود.

لاریجانی تاکید کرد: آمریکایی‌ها تصور نکنند با چانه زنی و روحیه تاجرمابانه می‌توانند کلاهبرداری سیاسی کنند. در مذاکره سیاسی همان طوری که رهبری معظم فرمودند انعطاف‌های به موقع وجود دارد اما نه به این مورد که ایران دچار نسیان می‌شود.

وی گفت: اگر در داخل کشور دو علامت مهم در حوزه سیاسی و اقتصادی داشته باشیم آنها متوجه می‌شوند ایران آمادگی کافی برای ادامه راه دارد.

بیماری‌های مزمن در اقتصاد

وی مسائل اقتصادی را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: بیماری‌های مزمنی در اقتصاد ما وجود دارد که مقداری ریشه تاریخی دارد و شاید این مشکل چند دهه وجود داشته است. ریشه مهم آن به ورود نفت به زندگی ما بر می‌گردد که تبدیل به سرمایه تولیدی نشده بلکه جایگزین بودجه جاری کشور شده و به همین دلیل بخش جاری کشور ما فربه شد و به جای اینکه چرخ تولید کشور راه بیفتند تکنولوژی‌هایی وارد شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این برخی سوء تدبیرها در کشور شرایط اقتصادی را با وضعیت غیرعادی مواجه کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی نوسانات نرخ ارز و افزایش تورم را از مصادیق سوء مدیریت‌ها ذکر کرد و گفت: همه این مسائل مربوط به تحریم ها نیست بلکه به سوء مدیریت اجرایی بر می‌گردد. وقتی رشد نقدینگی در کشور ما هشت برابر شود چنین مشکلاتی وجود خواهد داشت.

وی تاکید کرد: امروز ۶۸۰ میلیارد تومان نقدینگی در کشور داریم و این باعث مشکلاتی شده که ربطی به تحریم‌ها ندارد. سال ۹۳ اگر با همین آهنگ تمام شود کل بودجه جاری و عمرانی ۱۸۰ هزار میلیارد تومان است که ۱۵۰ هزار میلیارد تومان صرف امور جاری می‌شود و فقط ۳۰ هزار میلیارد برای امور عمرانی اختصاص می‌یابد.

وی اظهار کرد: آنقدر استخدام‌ها و بودجه های جاری را افزایش دادند که جایی برای بودجه‌های عمرانی نیست.

لاریجانی گفت: چند سال پیش رهبر معظم انقلاب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند ولی درست اجرا نشد. به جای اینکه کارخانه‌ها به مردم واگذار شود یک صورت ظاهری درست کردند و امکانات یک وزارتخانه تخصصی را به یک وزارتخانه غیرتخصصی دادند که این نوعی فریب دادن مردم است. این مشکلات باعث شده اگر تکانی در قیمت نفت به وجود بیاید مشکلات اقتصادی افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: تنها راهی که کشور ما برای عبور از این گردنه دارد این است که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند و کشور ما تولید محور شود و فرهنگ ما به رونق تولید کمک کند. صادرات ما موید تولید باشد و حرکت عمومی در این زمینه به وجود آید.

وی با بیان اینکه استخدام جدید معقول نیست اظهار کرد: اقتصاد ما باید تولید محور باشد و رسانه‌ها و علمای اسلام مردم را بسیج کنند که کارآفرین شوند.

لاریجانی تاکید کرد: اخیرا رهبر معظم انقلاب دستور دادند که در بررسی بودجه به مسئله سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توجه شود که ما در بررسی بودجه به این نکته اهتمام داریم.

وی با اشاره به کلنک زنی پروژه‌های مختلف با پیش بینی اعتبار صدها میلیارد تومان اظهار کرد: ۲۰ سال طول می کشد پروژه‌هایی که کلنک زنی شده به اتمام برسد.

توهین به پیامبر برای زنده نگه داشتن جریان‌های تروریستی است

وی با تحلیلی از مسائل منطقه‌ای اظهار کرد: ایران نقش دقیقی در منطقه اجرا کرد ولی در گذشته می‌خواستند این ویژگی را با غبارآلودگی سیاسی نشان ندهند.

لاریجانی تاکید کرد: ایران در مقابله با جریان‌های تروریستی نقش مهمی دارد ولی عامل اصلی ایجاد جریان‌های تروریستی که در منطقه آبروی اسلام را می‌برند سرویس‌های برخی کشورهای غربی و برخی کشورهای منطقه است.

وی معتقد است که هر جایی سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای منطقه ورود کردند جریان‌های تروریستی به وجود آمدند.

وی دسیسه سرویس‌های اطلاعاتی برای ایجاد این جریان‌ها و تهدید به کشورهای منطقه را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: وقتی اینها به کشوری لشکرکشی کردند در واقع جوانان آن کشور را تحقیر کردند.

لاریجانی افزود: مجله کذایی فرانسوی که دوباره توهین به پیامبر اسلام را شروع کردند یا نفهم هستند یا دلشان می‌خواهد مسائل تروریستی دوباره تقویت شود. یکی از عوامل این کارهای تروریستی تحقیر مسلمانان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در افغانستان وقتی یک عروسی را بمباران می‌کنند توقع نداشته باشند برای آنها دسته گل ببرند. کاری که در این مجله کردند بزرگترین کمک برای جریان های تروریستی است که زنده بماند.

فضاحت ۴۰ کشور در مبارزه با تروریست‌ها

لاریجانی تلاش ائتلاف بین‌المللی متشکل از ۴۰ کشور جهان برای از بین بردن  تروریست‌ها را نوعی فضاحت دانست و گفت: ۴۰ کشور دور هم جمع شدند ولی هیچ کار مهمی نکردند. تنها ایران بود که در مقابله با جریان‌های تروریستی به کمک دولت و مردم عراق رفت.

وی تلاش غربی‌ها در منطقه را مرموز دانست و گفت: آنها از یک طرف می خواهند کشورهای منطقه را به جان همدیگر بیندازند و از طرفی دیگر ژست مبارزه با این جریان‌ها را می‌گیرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی وحدت را امری ضروری در کشور دانست و افزود: هر گونه حاشیه سازی در کشور همبستگی ملی را لطمه می‌زند و ما امروز برای انجام کارها نیازمند همبستگی ملی هستیم.