111111

کاروان تیم ملی کشتی نوجوانان جمهوری آذربایجان به مشهد مقدس سفر کرده و از مجموعه حرم مطهر رضوی مشرف بازدید کردند.

به گزارش اترک به نقل از آستان قدس رضوی ، حجت الاسلام و المسلمین علی باقری با بیان این خبر اظهار داشت: این گروه 20 نفره از خدمات و برنامه‌های متنوعی که به همت مدیریت امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی در رواق دارالرحمه حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده بود بهره‌مند شدند.
باقری افزود: تور حرم شناسی، نمایش فیلم، سلسله جلسات سخنرانی و پرسش و پاسخ با حضور کارشناسان، بازدید از موزه مرکزی و موزه فرش و اهداء محصولات فرهنگی و بسته‌های متبرک از جمله برنامه‌ها و خدماتی بود که برای این گروه از زائران ارائه شد.
وی همچنین عنوان کرد: این گروه طی بازدیدی که از نمایشگاه «به سوی پیشرفت» که به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با موضوع دستاوردهای انقلاب به 5 زبان در مکان دارالرحمه حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است،این گروه با فعالیت‌ها و دستاوردهای مدیریت زائرین غیر ایرانی آشنا شدند
سید میرسراج یکی از اعضاء این گروه در حاشیه این بازدید گفت: اولین بار است که به مشهد مقدس و حرم مطهر مشرف می‌شوم و وقتی متوجه شدم که مسابقات کشتی در مشهد برگزار می‌شود، خیلی خوشحال شدم و احساس کردم که خداوند توفیق زیارت امام رضا(ع) را شامل حال من کرده است.
این نوجوان 14 ساله افزود: تاکنون سفرهای زیادی به کشورهای مختلف داشته‌ام اما سفر به ایران و مشهد مقدس حال و هوای دیگری دارد که قابل وصف نیست و احساس آرامش می‌کنم.
وی اظهار داشت: من معتقدم اگر کسی لیاقت داشته باشد با ورود به حرم امام رضا(ع) گناهانش آمرزیده و پاک می شود.
این نوجوان کشتی‌گیر ابراز داشت: من با قرآن مجید مانوسم و هنگامی‌که از طرف مدیریت زائرین غیر ایرانی قرآنی به من هدیه شد، بسیار خوشحال شدم.