dozdigir1

400 تن قیر متعلق به بیت المال، با مهر و امضاء جعلی در دستان دلالان افتاد.

به گزارش راه اترک به نقل از سفیرافلاک، خبر گم شدن 400 تن قیر چند روزی است که به تیتر یک رسانه ها و برخی از شبکه های مجازی تبدیل شده است، موضوعی که اکنون بعد از گذشت چند روز  زوایای جدیدی از آن مشخص شده است.

اخباری که تا به حال حرف و حدیث های بسیاری را به دنبال داشته است و روز به روز پشت پرده های جدیدی از این ماجرا مشخص می شود.

پایگاه خبری سفیرافلاکبا انتشار گزارشی با عنوان سرنوشت نامعلوم 400تن قیر در الیگودرز/ رئیس شورای شهر الیگودرز: 900تن قیر تحویل شهرداری الیگودرز شده است/ مدیر بازرگانی کارخانه قیر: 1300تن قیر بر اساس رسید تحویل شهرداری الیگودرز شده است به بررسی این وضعیت پرداخته است که امروز نیز به زوایای جدیدی از این ماجرا می پردازد.

"محمد سرلک"  عضو شورای الیگودرز در جدیدترین اظهار نظرهای خود در فضای مجازی به وجود دلالان در قضیه گم شدن 400 تن اشاره می کند و می گوید: با پیگیری های شورای شهر و مجموعه شهرداری الیگودرز، حواله هزار و 326 تن قیر توسط وزارت کشور در اسفند ماه سال 1394 تحویل شهرداری الیگودرز شد که میزان دو سوم آن توسط وزارت کشور پرداخت شده بود و یک سوم آن را نیز می بایست شهرداری پرداخت نماید.

او می گوید: پس از تصویب شورای شهر و تایید کمیته انطباق فرمانداری، شهرداری الیگودرز در فروردین ماه اقدام به کشیدن چک در وجه شرکت نگین فخر آذربایجان به مبلغ سیصد و پنجاه میلیون  بابت یک سوم مبلغ قیر و کرایه حمل تا الیگودرز کرد و شرکت مذکور نیز از اواخر فروردین ماه اقدام به ارسال قیر برای شهرداری الیگودرز کرد که به تناوب و طی چند ماه بیشتر از 900 تن قیر تحویل شهرداری الیگودرز شد.

سرلک ادامه می دهد:  با توجه به حساسیت موضوع و احتمال بروز تخلف هنگام تخلیه قیر نماینده حراست شهرداری و بازرسی شهرداری و نماینده شورای شهر نیز در محل کارخانه آسفالت شهرداری حاضر شدند و کلیه بارنامه ها را امضا کرده اند و همه تانکرهای حمل قبل و بعد از تخلیه توزین شده و برگ باسکول ضمیمه بارنامه ها شده است.

عضو شورای شهر الیگودرز می گوید: در پی تاخیر در ارسال مابقی سهمیه قیر، شورای شهر "دالوند" شهردار فعلی الیگودرز برای پیگیری دلایل این تاخیر تاکید می کند که وی نیز نیز پیگیری های لازم را انجام داده و عنوان کردند: «ممکن است به خاطر پاس نشدن چک های شهرداری، شرکت نگین فخر از ارسال مابقی قیر خودداری نموده است»  که مقرر شد چند نفر از اعضای شورا به همراه شهردار الیگودرز حضوری به تبریز رفته و پیگیر ارسال باقیمانده قیر شویم که پس از مراجعه حضوری به تبریز مدیر عامل شرکت مذکور اعلام نمودند کل 1326 تن شهرداری تحویل شده است.

 عوامل متخلف با امضا و مهر شهرداری قیر را به یک دلال فروخته و پول آن را در جیب مبارک گذاشته اند

او می گوید: پس از بررسی بارنامه های صادره مشخص شد که تعداد 16 عدد بارنامه با مهری غیر از مهر کارخانه آسفالت شهرداری الیگودرز ممهور گردیده اند و در تاریخ 27فروردین ماه تحویل شهرداری شده، ولی در محل دیگری تخلیه شده است که بعد از این موضوع ، با پیگیری شهردار و اعضای شورا موضوع به اطلاع مراجع ذیصلاح رسیده تا نسبت به شناسایی عوامل متخلف که با امضا و مهر شهرداری قیر را به یک دلال فروخته و پول آن را در جیب مبارک گذاشته اند، اقدام  کنند.

 با متخلفین برخورد قاطع می شود

بدیهی است پس از شناسایی عوامل مذکور اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت و با متخلفین برخورد قاطعی صورت خواهد پذیرفت اما تا آن زمان از همه شهروندان درخواست داریم از گمانه زنی و وارد نمودن اتهام به دیگران خودداری نمایند.

 بعضی ها دست درازی به اموال بیت المال به دهنشان مزه داده است

بعد از وقوع این ماجرا "فریبا حکمت" مسوول کمیسیون بانوان شورای چهارم الیگودرز هم واکنش خود را در فضای مجازی  با این جمله که «بعضی ها دست درازی به اموال بیت المال به دهنشان مزه داده است" نشان می دهد.

او می گوید:  متاسفانه خبر غیب شدن 400تن قیر در زمان سرپرست سابق شهرداری موجی از نگرانی ها و پرسش های بی پاسخ را در جامعه تولید کرده و باید به عرض همه شهروندان گرامی برسانم مواضع شورا چنانچه رئیس محترم آن و سایر دوستان در شبکه های مجازی اطلاع رسانی کردند واضح و مشخص است  و ما نیز در مجموعه شورا قبل از رسانه ای شدن موضوع هم به جد پیگیر این اتفاق بودیم و تلاش کردیم از مجرای قانونی و کمک نیروهای امنیتی موضوع را پیگیری نماییم.

 مردم باید بدانند در مجموعه شورا و شهرداری چه می گذرد

فریبا حکمت معتقد است که دانستن حق مردم است و مردم باید بدانند در مجموعه شورا و شهرداری که با بدهی های میلیاردی  روبه رو است چه می گذرد .

او می گوید:  مردم باید بدانند چه کسانی پشت پرده هستند و با چراغ سبز چه کسانی به اموال عمومی و بیت المال دست درازی می کنند.

عضو شورای شهر الیگودرز با طرح این پرسش که آیا قوانین شوراها نقص دارد یا دستگاههای نظارتی بر مجموعه نمی توانند درست نظارت و مراحل پیشگیری از جرم را مهیا سازند؟صحبت هایش را اینگونه ادامه می دهد: متاسفانه عده‌ای چنگ اندازی به  بیت المال به دهنشان مزه داده و با چنین رفتارهایی خلاف شرع و قانون مجموعه شورا و شهرداری را زیر سوال می برند که در این رابطه ما نباید اجازه دهیم عده ای منفعت طلب با سو استفاده از رانت شورا و شهرداری و اعتماد صادقانه دستگاه ها با حیثیت و آبروی مجموعه و اعتماد مردم بازی کنند. ما آمده ایم اینجا از حقوق مردم دفاع کنیم نه اینکه حقوق مردم را برای خود برداریم مردم باید از همه چیز اطلاع داشته باشند.

 پیگیر حقوق پایمال شده مردم هستم

حکمت می گوید: باید شورا را بین مردم ببریم؛ باید تمام عملکرد شورا و شهرداری برای مردم شفاف سازی شود ، باید ببینیم چه کسانی از آگاهی مردم می ترسند و یا با آگاهی رسانی  منافع چه کسانی به خطر می افتد، ما  فردای قیامت به ازای مدتی که مسول بوده ایم باید پاسخ گو هم باشیم من به عنوان عضوی از اعضای شورا شهر و مسئول کمیسیون بانوان شورا با تمام توان پیگیر حقوق پایمال شده همه شهروندان هستم و انشالله به کمک مجموعه شورا و نیز راهکارهایی قانونی و قضایی مراتب پرونده را به مردم عزیز گزارش خواهیم کرد.

پایگاه خبری سفیرافلاک همچنان به درخواست مکرر شهروندان الیگودرزی پیگیر ماجرای گم شدن 400 تن قیر که جز بیت المال محسوب می شود است.