kianuvazne

کیانوش رستمی سرانجام تمریناتش را شروع کرد و دست به وزنه برد.

به گزارش اترک به نقل از افکار، کیانوش رستمی سرانجام تمریناتش را شروع کرد و دست به وزنه برد. او که پس از جام‌جهانی‌ و به خاطر بی‌توجهی مسئولان ورزش کشور گفته بود: «خداحافظ وزنه‌برداری» ۳، ۴ روزی است که تمریناتش را شروع کرده و به قول خودش می‌خواهد با قدرت برگردد و برای ایران افتخار بیاورد.
رستمي كه پرمدال‌ترين وزنه‌بردار ايران به حساب مي‌آيد (حتي بالاتر از بهداد سليمي) البته مثل هميشه ناراحت است اما او اين بار سعي مي‌كند همه چيز را به آينده موكول كند تا تكليف رئيس فدراسيون وزنه‌‌برداري مشخص شود، به همين دليل هم هست كه مي‌گويد: «هر حرفي را بايد به زمانش زد. فعلاً وقت ورود به حاشيه نيست.»

پس بالاخره تمريناتت را شروع كردي؟ با بهداد سليمي تمرين مي‌كني؟
نه، تنهايي تمرين مي‌كنم. تقريباً ۳، ۴ روزي است كه به تهران آمده‌ام و در مجموعه ورزشي آزادي وزنه مي‌زنم.

اين يك اتفاق خوب است. چون قبلاً گفته بودي كه شايد براي هميشه وزنه‌‌برداري را كنار بگذاري.
تا الان هم كه تمريناتم را شروع كرده‌ام به عشق خودم و مردم ايران است، به عشق پرچم كشورم و به عشق همه مردم ايران، اگر نه اتفاق خاصي نيفتاد كه بخواهد روحيه من را براي بازگشت تغيير بدهد. من فقط خودم تمريناتم را شروع كردم، نه كسي از من درخواستي كرد و نه كسي از من خواست كه برگردم. من با خواسته خودم تمرينات را شروع كردم.

فكر مي‌كني از همان روز نخست چرا اين مشكلات وارد فاز جديدي شد؟
اصلاً خودم هم درك نمي‌كنم كه چرا اين اتفاق‌ها براي دسته سبك‌وزن مي‌افتد. وزنه زدن در اين مقطع كار هر كسي نيست. من كاري به سنگين‌وزن‌ها ندارم. بهداد سليمي هم رفيق من است و هميشه باعث افتخارم بوده است اما واقعاً جالب نيست كه هميشه در حق سبك‌وزن‌ها اجحاف مي‌شود. واقعاً حق ما اين نيست كه هميشه نگاه‌ها به سمت سنگين‌وزن‌هاست. باور كنيد مدال‌آوردن در دسته ۸۵ كيلوگرم كه مدعيان زيادي هم دارد كار هر كسي نيست. در اين دسته وزنه زدن هميشه سخت است و قهرمان‌ها با اختلاف يك كيلوگرم مشخص مي‌شوند.

چقدر اميد داري كه در مسابقات جهاني آمريكا جزو مدال‌آوران باشي؟
من تمريناتم را به تنهايي شروع كرده‌ام. قبل از مسابقات جهاني يك دوره مسابقات آسيايي هست اما بايد بگويم مسئولان بايد بيشتر از حد رسيدگي كنند تا در آمريكا پرچم ايران بالا برود. حضور در اين كشور با كشورهاي ديگر فرق مي‌كند. به نظر من مدال گرفتن در آمريكا و بالا رفتن پرچم ايران در اين كشور باارزش‌تر از خيلي چيزهاست.

در حال حاضر فدراسيون رئيس ندارد. براي تو فرقي نمي‌كند كه چه كسي در آينده رئيس اين فدراسيون باشد؟
براي من زياد فرق نمي‌كند. چيزي كه براي ما ورزشكاران مهم است، اين است كه كسي كه مي‌‌آيد، از جان و دل مايه بگذارد. ورزشكاران نبايد احساس كمبود كنند. رئيس فدراسيون بايد كسي باشد كه به كارها رسيدگي كند. همه چيز بايد آنقدر خوب باشد كه فكر ورزشكار جاي ديگري نرود.

فكر مي‌كني حسين رضازاده اين ويژگي‌ها را دارد؟
الان زمان رفتن به حاشيه نيست. بهتر است به اين مقوله ورود نكنيم. هر چيزي جاي خاص خودش را دارد. اميدوارم هرچه سريع‌تر مشكلات حل شود و تكليف فدراسيون وزنه‌‌برداري مشخص شود. زمان زيادي به مسابقات جهاني باقي نمانده است و بايد هرچه سريع‌تر مشكلات برطرف شود.