golestanema16
 اعتلاي فرهنگ اسلامي ايراني، همتي مضاعف مي خواهد.

به گزارش اترک به نقل از پژواک سخن، هر بار که حرف از قانون و اجراي قانون مي شود، نام نيروي انتظامي در ذهنمان تداعي مي شود. زيرا نيروي انتظامي در ايجاد نظم عمومي جامعه هميشه پيشقدم بوده و تاکنون نيز در انجام وظايف قانوني خود نسبتا خوب عمل کرده است. مبارزه با اشرار، دفاع از مرزهاي ميهن اسلامي، دفع خطرات احتمالي دشمن، پاسداري از نظام اسلامي و... امروز وظايف سنگين تري برعهده آنان قرار دارد وظايفي چون مبارزه با فساد و عاملان ايجاد فساد در جامعه و برخورد با عوامل بد حجابي و بي بندوباري. البته اين خواست عموم جامعه و خواست علماي دين است که با اين معضل برخورد شود.
زنان و دختران ما با بد حجابي در ناهنجاري هاي اجتماعي سهيم هستند
در سالهاي اخير با توجه به هجوم فرهنگ غرب و عدم فرهنگ سازي مسئولان براي مقابله با آن، هجوم دجال واره ها در منازل و بي توجهي خانواده ها به بحث حجاب و پوشش باعث شده تا رفتارهاي سوء در جامعه پررنگ تر شود و مکررا شاهد اختلاف بين زوج هاي جوان و حتي زوج هايي که سالها با آرامش در کنار هم زندگي کرده اند باشيم. که سرانجامشان به منفورترين کلمه يعني طلاق ختم مي شود. رابطه آزاد دختران و پسران در جامعه از ديگر ناهنجاري هاست و بالا رفتن آمار خودکشي در جامعه و همچنين بالا رفتن مصرف مواد مخدر در بين جوانان همه از بي بندباري و عدم تقوي و ايمان در جامعه است که بخش زيادي از اين معضلات اخلاقي از بي حجابي که يکي از عوامل اصلي فساد و رواج بي بند باري است ناشي مي شود. زنان و دختران ما با بد حجابي خود در جامعه در ناهنجاري هاي اجتماعي سهيم هستند. پارتي هاي شبانه بين دختران و پسران و روابط آزاد در جامعه و مراکز علمي هم از ديگر عوامل ضربه زدن به امنيت اجتماعي است.
حفظ حجاب از نظر شرعي و اخلاقي وظيفه است
امروزه اگر نيروي انتظامي هم وارد عمل شده است باز هم نياز هست تا همه در مهار اين ناهنجاري بکوشند. زيرا اين آتشي است که همه را خواهد سوزاند. اما در برخي موارد تنگ نظران جامعه نه تنها ياري نمي کنند بلکه بر اقدامات نيروي انتظامي هم خرده گرفته و موضع گيري مي کنند. همانطور که چند ماه قبل يکي از مسئولان گفته بود: " نيروي انتظامي وظيفه اش اجراي قانون است نه اجراي اسلام" و آيت ا... مکارم شيرازي هم در پاسخ گفته بودند: " اين سخن صحيح نيست چرا که قوانين ما چيزي جز اسلام نيست و قوانين ما از اسلام برگرفته شده است." وي با اشاره به اينکه بيان چنين سخناني روحيه نيروى انتظامى را تضعيف مى‌کند، فرموند: "نبايد زحماتى که از سوي نيروي انتظامي در خصوص تهذيب اخلاق و مبارزه با منکرات انجام شده ناديده گرفته شود." معظم له نيز خواستار برنامه ريزي صحيح براي مبارزه با بي بندوباري و بد حجابي در جامعه شدند و از کساني که به اين مسأله بي اعتنايي مي کنند و جلوي افرادي که مي خواهند با بي فرهنگي مبارزه کنند را مي گيرند، انتقاد کردند. هچنين در نقد برخي برنامه هاي دولت در اجراي رويکرد غرب گرايان فرموند: "حفظ حجاب از نظر شرعي و اخلاقي وظيفه است، برخلاف آنچه بعضي غرب زده ها مي گويند شما چرا روي اين مسأله اصرار داريد و بايد آزاد بگذاريد."
ايشان در بخش ديگري فرمودند: "بى حجابى، علاوه بر اين که از نظر اخلاقى سبب ناامنى خانواده ‏ها و بروز جنايات مى‏شود، ضمناً سبب ايجاد هيجان‏ هاى مستمر عصبى و حتى بيمارى‏هاى روانى نيز مي گردد که ثمره آن سستى پيوند خانواده ‏ها و کاهش ارزش شخصيت زن در جامعه است. بسيارى از طلاق‌ها در سايه آن واقع مى‌شود و به دنبال اين برنامه بى‌سرپرستى فرزندان که آنها را به عوامل جرم‌ساز در آينده تبديل مى‌کند. پرونده‌هايى که در انگلستان بررسى شد نشان مى‌دهد که بچه‌هاى نامشروع و بى‌سرپرست بيشترين افراد جرمساز جامعه را تشکيل مى‌دهند که بارهاى فراوانى را بر دوش جامعه مى‌گذارد، بنابراين حجاب يک وظيفه شرعى نيست بلکه يک وظيفه اجتماعى است تا جامعه سالم باشد."
مگر کار نيروي انتظامي در راستاي امر به معروف نيست؟
امروزه خيلي ها شيپور غرب را مي نوازند و بدنبال گره انداختن و اختلاف افکني هستند. آنها براي مبارزه با ناهنجارها چه کرده اند؟ مگر نه اينکه امر به معروف هم کمرنگ شده است؟! مگر کار نيروي انتظامي در راستاي امر به معروف نيست؟! همه بايد در حفظ نظم عمومي و مبارزه با ناهنجاري ها کمک نمايند و اصلي ترين نهاد خانواده است. مادران نقشي بسيار اساسي در تربيت و روشنگري در خانواده دارند. مسئولان در جايگزين کردن زرق و برق فرهنگ غرب با فرهنگ ايراني- اسلامي فرهنگ سازي نمايند. همه رسانه ها اعم از مطبوعات و رسانه هاي مجازي و صدا و سيما مي توانند دراين امر ياري رسان باشند. از طرفي مقطعي عمل کردن در مبازره با فساد و بي بندباري نه اينکه بي اثر باشد ولي ريشه اي به درمان اين ناهنجاري نمي پردازد. بلکه اجازه مي دهد اين زالوهاي فساد، مثل قارچي سمي دوباره رشد کنند. اين خواست عمومي مردم است که نيروي انتظامي در مبارزه با فساد به طور مداوم عمل کند. اما يک دست صدايي ندارد و همه بايد در اين مبارزه شرکت کنند.
زنان و مردان ما از ديدن وضع پوشش نامناسب در جامعه در عذاب هستند
آنجه مسلم است اين است که نه تنها نيروي انتظامي بايد با قدرت اين مبارزه را ادامه دهد بلکه بايد نهادهاي ديگري نيز تشکيل شود تا در جهاد فرهنگي نيروي انتظامي را ياري دهند. در 8 سال جنگ تحميلي اين ياري و اتحاد باعث شد تا سربلند شويم و هميشه با افتخار از دفاع مقدس ياد کنيم. امروز هم در جهاد فرهنگي بايد همه با هم در اين مبازره سهيم باشيم تا وضع جامعه ما طوري باشد که وقتي يک فرد خارجي وارد ايران مي شود باور کند که به ايران و جمهوري اسلامي سفر کرده است نه به اروپا و جايي که از آنجا آمده! چرا که نام مقدس اسلام و حکومت اسلامي را به همراه داريم! نبايد ظواهر زنان ما چون عروسک هاي غربي نمايان باشد. احکام و حدود اسلامي را جهاد گونه در همه مکان ها توضيح و انتشار دهيم. همه مي توانند در اين جهاد شرکت کنند. گاها ديده مي شود برخي از زنان ما با پوشش اسلامي اما چهره اي بسيار زننده که از آرايش غليظ هم جلوتر رفته است در جامعه ظاهر مي شوند. اين هم خود يک دهن کجي به اسلام و پوشش است. بايد دانست که آسيب و گناه اين کار کمتر از بدحجابان و بي حجابان نيست! اين عمل توهين به چادر و پوشش اسلامي است. امروز تنها مردان ما مورد تهديد فساد و بي بندوباري قرار نگرفته اند. بلکه زنان و دختران محجبه بيشتر صدمه مي بينند. زنان ما از ديدن پوشش نامناسب در جامعه در عذاب هستند.
مبارزه با فساد و بي بندباري عين جهاد است و خواست تمام مردم بويژه علماي اسلام نيز شرکت در جهاد است. مسئولان تمام نهاد ها اين امر را جدي بگيرند و نيروي انتظامي را ياري نمايند. بعنوان يک مسلمان، يک شهروند و يک ايراني ياري رسان همه کساني باشيم که در راه اعتلاي فرهنگ اسلامي ، ايراني جامعه پيشقدم مي شوند. ياعلي و بسم ا...