atrack12gari0011

دومین دوره آموزش خبرنگاری در گلستان برگزار می گردد.

به گزارش اترک، علی محمدجعفری مسئول بسیج رسانه گلستان گفت: آموزش خبرنگاری باعث افزایش سطح مهارت در بین خبرنگاران خواهد شد و این موضوع می‏تواند به انتقال پیام شفاف، درست  و دقیق خبرنگاران به مخاطبین خود کمک کند.

وی ابراز داشت: امروز در برابر تهاجم فرهنگی صهیونیسم رسانه ای غرب قرار داریم و قطعا برای مقابله با شبه افکنی این رسانه ‏ها و شبکه ‏های ماهواره‏ای ما باید بتوانیم ضمن استفاده درست از ابزارها ، توانایی‏ های خود را نیزبالا ببریم و در کنار این توانایی ها داشتن بصیرت و فهم درست از وقایع برای یک خبرنگار انقلابی ضروریست لذا این دوره های بعنوان یکی از برنامه های اساسی و راهبردی بسیج رسانه در جهت تربیت و پرورش کادر متخصص و متعهد در تراز انقلاب اسلامی برای ایجاد یک جبهه متحد درون انقلاب برای مقابله با توطته های دشمنان در دستور کار ما قرار دارد و با این هدف این دوره ها برنامه ریزی شده.

ثبت ‏نام دومین دوره آموزش خبرنگاری بسیج رسانه استان گلستان آغاز شده است، فرم ثبت‌‏نام، شرایط دوره در سایت بسیج رسانه استان گلستان www.basijrasaneh.ir درج شده است.

علاقمندان به فنون خبرنگاری می‌‏توانند در این دوره نام‌‏نویسی کنند و ثبت‌‏نام در این دوره تنها به صورت الکترونیک و با مراجعه به سایت بسیج رسانه استان گلستان مقدور است.

همه کسانی که بصورت رسمی در رسانه های مکتوب و مجازی استان مشغول فعالیت هستند اعم از مدیران مسئول ، سردبیران ، خبرنگاران و عکاسان خبری ، کلیه بسیجیان علاقمند به کار خبرنگاری می‌‏توانند در این دوره شرکت کنند.

این دور در دو بخش اصحاب رسانه و ویژه بسیجیان علاقمند به کار رسانه‌‏ای طرح ریزی شده است و سه سطح مقدماتی، تکمیلی و  پیشرفته را برای این دوره در نظر گرفته‏‌ایم.

کلیه اصحاب رسانه علاقمند به حضور در دوره  خبرنگاری بسیج رسانه می‌‏بایست ضرورتاً عضو بسیج رسانه استان باشند و برای عضویت در بسیج رسانه می‌‏توانند به سازمان بسیج رسانه واقع در میدان شهید قندهاری(ترمینال) نرسیده به پلیس راهنمایی و رانندگی مجتمع امام رضا(ع) طبقه چهارم مراجعه کنند.

بسیجیان سایر رده‏های بسیج استان گلستان که علاقمند به آموزش خبرنگاری هستند  و سابقه کار رسانه‌‍‌ای ندارند نیز می‏توانند در این دوره با ارائه معرفی نامه معتبر از رده بسیج که عضو هستند در این دوره ثبت نام نمایند.

ظرفیت ثبت نام و زمان ثبت نام محدود است با توجه به اینکه در دوره اول که سال گذشته در بهمن ماه برگزار گردید و میزان استقبال و ثبت نام پیش بینی می گردد این دوره نیز با اقبال خوبی روبرو شود لذا با توجه به محدودیتهای دوره به لحاظ کمی ظرفیت ثبت نام در این دوره نیز با محدودیت مواجه هستیم لذا توصیه می کنیم علاقمندان ثبت نام سریعتر در این خصوص اقدام و ثبت نام را به روزهای پایانی نیندازند چون با تکمیل ظرفیت سایت بسته خواهدشد.

این دوره به مدت سه روز و در مرکز آموزش بسیج واقع در کیلومتر 3 جاده گرگان به آق قلا – جنب فنی حرفه ای گرگان در نظر گرفته شده است.

دوره خبرنگاری از 16 دی ماه و در روزهای شانزدهم تا هجدهم از ساعت 7.30 صبح تا 16 عصر برگزار می‏شود.

گواهینامه این دوره آموزشی با توجه به حضور مستمر در کلاس‏ها، رعایت نظم انضباط و موفقیت در آزمون پایان دوره صادر خواهد شد.

 گفتنی است در سطح مقدماتی اصول مصاحبه، شیوه نگارش فارسی در مطبوعات، گزارش‏نویسی و اصول روابط‌عمومی خبرنویسی مقدماتی،  سطح تکمیلی خبرنویسی پیشرفته حقوق رسانه، مصاحبه، مالتی مدیا( چند رسانه‏ای/ عکاسی خبری)، اصول روزنامه نگاری آنلاین، اصول روزنامه‏نگاری موبایلی، سطح پیشرفته سبک نوین خبر نویسی فارسی، شگرد خبر نویسی، آشنایی با شبکه‏های اجتماعی، جریان شناسی فرهنگی رسانه‏های کشور و استان، مخاطب شناسی عکاسی خبری و روزنامه نگاری لکترونیکی و آنلاین آموزش خواهد داده شد.  

 و همچنین در این دور از اساتید برجسته کشوری علم ارتباط و رسانه بهره‏گیری شده و اجرای دوره کارورزی برای نیروهای مبتدی و اعطای گواهی پایان دوره در نظر گرفته شده است.