photo 2016-06-10 23-41-11

شهرام کوسه غراوی در یادداشتی به تناقض میان بیکاری با منابع موجود در استان گلستان اشاره کرد و به طرح پیشنهاداتی در زمینه رشد اقتصادی و ایجاد فرهنگ کارآفرینی پرداخت.

به گزارش راه اترک؛ٰحلول ماه مبارک پربرکت رمضان ماه مهمانی خدا بر تمام مسلمین جهان مبارک باد. دعا میکنم با اتکال به خداوند ، با مشارکت مردم ، با اعتماد سازنده بین دولت و مردم دو مشکل عمده ی جامعه (بیکاری و تورم ) تا حدود زیادی حل شده و هدف نیز همین است.

لازم میدانم چند نکته رو در اولین روز ماه مبارک رمضان شفاف و واضح بیان کنم:

۱- استان گلستان دارای منابعی است که وجود بیکاری با این منابع تناقض دارد. شاید عدم شناخت کافی و یا نبود تمرکز روی این منابع و همچنین نبود آموزش های لازم برای قشر جوان ،این تناقض را به وجود آورده است.

۲- اگر منتظر رشد اقتصادی و ایجاد فرهنگ کارآفرینی نشسته ایم، منتظر اینکه مسئولین چه می کنند ، اوضاع همینی هست که هست. مردم صاحب اصلی این کشور هستند ، صاحب اصلی این منابع فراوان ملی که استفاده بهنگام آن نباید بیکاری فلج کننده ای به بار بیاورد . مردم باید مشارکت داشته باشند ایده هاشون را اعلام کنند ،کوتاهی های مسئولین را مستقیما از ابزارهای ارتباط عمومی همچون پایگاه اینترنتی گوشتزد نمایند تا همه درست رفتار کرده باشیم.

۳- فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی خود را حفظ کنیم چون تضعیف در این فرهنگ جوانان را به تن پروری و نا امیدی کشانده و گرایش جوانان به‌این‌ دو موضوع، بزرگترین ضربه به یک کشور است. راهکارهایی دارد همچون صله رحم بین مردم و مسئولین، حفظ بزرگی مراسم مذهبی چون ماه رمضان و ارزش های آن.

۴- تشکیل کارگروه های مردمی برای ساماندهی مشارکت مردم.

۵- تشویق جوانان به مشاغل مبتنی بر دانش و در پایه تولیدمحور ، راهنمایی جوانان در انتخاب هایشان تا رشته های دانشگاهی صرفا خدماتی را انتخاب نکنند که عواقبی همچون( فارغ التحصیلی زیاد-بیکاری زیاد ) داشته باشد.

و در آخر، ماه رمضان ، در ابتدای خدمت رسانی به مردم را خوش یمن دانسته و از خداوند منان شجاعت و درایت را طلب می کنم تا در حرف و عمل یکسان رفتار نمایم.

انتهای پیام/