ghenaat

 82 میلیارد تومان برای توسعه ی زیرساختها استان تخصیص یافته است.

به گزارش اترک :جواد قناعت، استاندار گلستان، در جلسه شورای برنامه ریزی استان گفت: هفته دولت فرصتی است تا دستگاه اجرایی در سطح کشور و استان گزارش عملکرد داشته باشند.

وی افزود: وضعیت اعتبارات در سال گذشته خاص بود و در برخی از حوزه ها تخصیص صفر بوده است.

قناعت تصریح کرد: جهت گیری بودجه سال جاری جهت گیری درست است.

وی با بیان اینکه استان گلستان در رشد تملک رتبه قابل قبولی را کسب کرده است، یادآور شد: گلستان توانسته در بین 31 استان کشور در بحث تملک در لایحه رتبه 7 و در قانون رتبه 8 را کسب کند.

استاندار گلستان با بیان اینکه اعتبارات تملک استان در سال 91 مبلغ 168 میلیارد تومان بوده است، گفت: امسال این مبلغ به 195 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی افزود: از اعتبارات تملک در سال جاری مبلغ 116 میلیارد تومان تکالیف الزامات است.

قناعت با اشاره به اینکه در سال های گذشته اعتبارات در کشور 80 درصد ملی بوده و 20 درصد استانی بوده است، یادآور شد: امسال 13 درصد بودجه کشور به استان ها تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت های گلستان ضعف در زیرساخت ها است، گفت: از اعتبارات 195 میلیارد تومان که برای تملک در سال جاری در نظر گرفته شده است، بیش از 82 میلیارد تومان در بحث زیر ساخت ها اختصاص یافته تا استان بتواند به نقطه مطلوب برسد.

استاندار گلستان تصریح کرد: بیش از 54 میلیارد تومان مربوط به حوزه تولیدی و اقتصادی است و 54 میلیارد تومان هم مربوط به حوزه فرهنگی است.

وی با بیان اینکه بحث کمیت یکی از بحث های اصلی ما است که بسیار پایین است، گفت: باید قدرت شوراهای برنامه ریزی استانی افزایش داده شود./گلستان ما