zanbur

زنبورداران گلستانی وام 4 درصد می گیرند.

به گزارش اترک :مدیر بخش زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی گلستان از ارائه تسهیلات با کارمزد 4 درصد به زنبورداران استان خبر داد.

قدرت‎الله مقصودلو صبح امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان گفت: تولیدکنندگان عسل که عضو تعاونی هستند می‎توانند برای دریافت تسهیلات با کارمزد چهار درصد به تعاون روستایی و یا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خود مراجعه کنند.

وی از افزایش تعداد تعاونی‎های زنبورداری در استان خبر داد و تصریح کرد: در شش ماه گذشته سه تعاونی زنبورداری در شهرستان‎های گرگان، گنبدکاووس و کلاله فعال شده است.

مقصودلو اضافه کرد: به زودی در شهرستان‎های مینودشت، رامیان، علی‎آبادکتول و کردکوی نیز تعاونی‎های زنبورداری فعال خواهد شد.

*گلستان کانون تولید دانه‎های روغنی است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان نیز با بیان اینکه نقش نیروی انسانی در افزایش بهره‎وری تولید موثر است، یادآور شد: نیروی انسانی در بخش کشاورزی رو به پیری است.

رضاعلی جعفری در خصوص ارزش و اهمیت دانه‎های روغنی اضافه کرد: گلستان کانون تولید دانه‎های روغنی است و گردآوری برنامه‎های راهبردی در این حوزه می‎تواند کشور را به سمت خودکفایی رهنمون کند.

وی با بیان اینکه دانه‎های روغنی یکی از محصولات مهم و اساسی گلستان به شمار می‎رود، اظهار کرد: به همان اندازه که به محصول گندم اهمیت داده می‎شود دانه‎های روغنی نیز جایگاه خوبی در استان دارند./فارس