kartetebary2

کارا کارت و روشهای دریافت آن در استان گلستان تشریح شد.

به گزارش اترک، حمیدرضا مردان زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارت خرید اعتباری یک ابزار مالی مانند تسهیلات و ضمانتنامه بانکی است که افراد با استفاده از آن می توانند کالایی را خریداری نمایند که بدون این ابزار امکان خرید آن کالا را نداشته اند.

وی افزود: اقشار دارای درآمد ثابت که قابلیت کسر اقساط از حقوق ماهانه را دارند، به تدریج به این طرح ملحق می شوند که در مرحله اول بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی مشمول این طرح خواهند بود.

به گفته وی کلیه متقاضیان می توانند با ارسال کد ملی به شماره پیامک 10001422 درخواست خود را برای دریافت کاراکارت اعلام نمایند، همچنین می توانند جهت ثبت نام به سامانه www.Samanehrefah.ir (سامانه رفاه) مراجعه نمایند.

مردان زاده اضافه کرد که هزینه صدور کارا کارت 20000 ریال بوده که در بانک رفاه اخد می شود و میزان اعتبار کاراکارت معادل چهاربرابر حقوق افراد متقاضی می باشد.

معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از این در خصوص فروشگاه های پذیرنده طرح به تعاونی های سراسر کشور، فروشگاه های زنجیره ای رفاه، اتکا، شهروند، سپه، امکان، اسکات و فرهنگیان اشاره کرده و گفته بود که در صورت ازدیاد تقاضا به تعداد این فروشگاه ها افزوده می شود.

احمد میدری درباره جامعه هدف این طرح گفته بود که کلیه اقشاری که بتوان از درآمدهای ماهانه آنان با روش های بسیار ساده اقساط ماهانه را کسر کرد، بتدریج مشمول این طرح می شوند.

به گفته وی در این طرح در مرحله اول بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، در مرحله دوم بازنشستگان کشوری و در صورت تمایل سایر وزارتخانه ها و کارکنان دولت مشمول خواهند شد.