kudak1

کودک گالیکشی که بر اثر غرق شدگی، تمام علائم حیاتیش از بین رفته بود، دوباره به دنیا بازگشت.

به گزارش راه اترک به نقل از نیلکوه، ساعت 10 صبح امروز «امیرعلی سنچولی» کودک 5 ساله حین بازی در روستای «محمودآباد» از توابع بخش مرکزی شهرستان گالیکش به درون چاه آب حیاط منزل سقوط کرده است.

بلافاصله نیروهای اورژانس 115 گالیکش و آتش‌نشانی به محل اعزام می‌شوند اما کودک باگذشت 45 دقیقه از زمان حادثه توسط نیروهای محلی از چاه خارج می‌شود.

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی 115 گالیکش دراین‌باره به نیلکوه گفت: بلافاصله پس از اعلام این حادثه تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ گالیکش به سمت روستای محمودآباد اعزام شدند.

کیومرث یحیایی افزود: باگذشت 45 دقیقه از زمان حادثه در حالی کودک از چاه خارج می‌شود که هیچ‌گونه علائم حیاتی نداشته است.

وی تصریح کرد: بلافاصله پس از تحویل کودک به تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵، احیائی قلبی و ریوی پیشرفته از محل حادثه آغاز و باگذشته 20 دقیقه تلاش مداوم پرستاران و پزشکان در درمانگاه شبانه‌روزی گالیکش خوشبختانه اقدامات انجام‌شده مثمر ثمر واقع‌شده و قلب و تنفس کودک برمی‌گردد.

به گفته یحیایی پس از مشاهده علائم حیاتی کودک برای مراقبت‌های ویژه به بیمارستان مینودشت منتقل‌شده و اکنون حال عمومی او خوب است.

وی با اشاره به اینکه شهروندان زمان وقوع حادثه باید بلافاصله با فوریت‌های پزشکی تماس بگیرند گفت: گاها با وقوع حادثه شهروندان فراموش می‌کنند به فوریت‌های پزشکی تماس بگیرند و باگذشت مدت‌زمان طولانی این کار انجام می‌شود. هنگام بروز حوادث و موارد اورژانسی که زمان تعیین‌کننده است باید اطرافیان خونسردی خود را حفظ کرده و بلافاصله با مرکز فوریت‌های پزشکی 115 تماس بگیرند و سپس اقدامات اولیه را توسط افراد آموزش‌دیده تا رسیدن نیروهای امدادی انجام دهند.

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی 115 گالیکش از پرسنل شرکت‌کننده در این مأموریت نفس‌گیر، آقایان «علی ملکان» و «امیر حمزه پورمند» تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/ج