sadegh

خانهاي قبل از انقلاب يا ورثه هاي آنان ،‌چند سالي است كه در حال خودنمايي در منطقه هستند.

به گزارش اترك : اولئل انقلاب اسلامي ، خانهاي زورگو و ظالم طرفدار شاه ،‌يا از كشور فرار كردند و يا اسير دادگاه انقلاب شدند .

زمينهاي اين اربابان كه سالها بود مردم ستمديده از ظلم پهلوي با كمترين مواجب براي آنها كار مي كردند ،‌توسط انقلاب ،‌به اين مردم سپرده شد .

اما چند سالي است كه برخي از اين خانها و برخي از ورثه يا در بعضي جاها برخي به عنوان وكيل از سوي اين افراد اقدام به باز پس گرفتن زمينها نموده اند .

صبح امروز جمعی از اهالی روستای صادق آباد بدلیل اعتراض به احکام صادر در خصوص اراضی مسکونی و کشاورزی خود در جهاد کشاورزی گالیکش جمع شدند.

محمد علی حسین زاده رییس شورای اسلامی روستای صادق آباد که در جمع معترضین حضور داشت در این خصوص گفت: 300 هکتار زمین کشاورزی و 77 هزار متر مربع زمین مسکونی از این زمینها اوایل انقلاب توسط هیئت هفت نفره سابق با اهالی واگذار شد و حدود 30 سالی است که زمینهای کشاورزی توسط متصرفین کشت و در زمینهای مسکونی ساخت و ساز انجام شده است ولی طی دو دهه اخیر کسانی که زمین از آنها مصادره شده بوده و به کشاورزان واگذار شده اقدام به شکایت کرده اند و خلع ید گرفته اند.

وی اظهار داشت: پس از طی مراحل قانونی تاکنون 12 هکتار زمین کشاورزی به شاکیان عودت شده و حدود 5 هکتار از زمینهای کشاورزی در حال اقدام قانونی برای بازگشت از اهالی به شاکیانی که زمین از آنها مصادره شده در دست اقدام است.

وی افزود: شاکیان به بهانه اینکه برخی از این زمینها اجرا قانون نشده خرده، خرده اقدام به باز پس گرفتن زمینها از کشاورزان و مالکین فعلی که برخی از این ملکها آبا و اجدادی در اختیار ما بوده کرده اند.

وی خاطر نشان ساخت: تعدادی از مالکین فعلی به علت همین اخلافات و از دست دادن زمینهایشان سکته کرده و جان باختند.

عبدالعظیم الور ساکن روستای بیش اویلی نیز گفت: اینجانب باتفاق 24 نفر از زارعین روستای بیش اویلی از املاک ورثه سبحان وردی عبدالله زاده از سال 81 مقدار 3 هکتار زمین مسکونی از روستای صادق آباد خریداری کرده بعد از گذشت 10 سال فردی به نام اسماعیل سیدی تمک به نمایندگی از ورثه سبحان وردی عبدالله زاده اقدام به شکایت نموده و توسط دادگستری خلع ید آن مدت یکسالی است که صادر شده است.

یوسفعلی بهشتی ساکن روستای صادق آباد نیز گفت: مالک 2 هکتار زمین دارای سند هستم که نیم هکتار از بنده پس گرفته شده.

اراز محمد سلطانی ساکن صادق آباد گفت: 6 هکتار از زمینهای اصلاحات ارضی به نام پدرم، ابراهیم خوشگوار و عبدالرحیم طاغانی سند صادر شده حدود 70 سال است که زمینها در اختییار خانواده ما است، ولی از سال 81 " محمد جیواد " از خان زاده های طاغوت علیه ما شکایت کرده و سندی که دارای اشکالات زیادی می باشد ارائه کرده و در حال پس گرفتن این اراضی می باشد./نيلكوه