havash

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور نسبت به بارش شدید برف و باران در استان‌های شمالی کشور طی 24 ساعت آینده خبر داد.

به گزارش اترک به نقل ازعبدالرضا امیدوار شهری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی گفت: بر این اساس در روز سه‌شنبه در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش شدید برف پیش‌بینی شده است که بدین ترتیب در برخی مناطق این استان‌ها به ویژه در مناطق مرتفع و راه‌های ارتباطی کوهستانی البرز، اختلال در تردد جاده‌ای پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت از اواخر سه‌شنبه در استان‌های خراسان‌ شمالی و شمال استان خراسان رضوی نیز مشاهده خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه در روز سه‌شنبه، بارش‌ها در سواحل شمالی کشور به ویژه در غرب و مرکز دریای خزر تشدید می‌شود، یادآور شد: از بعدازظهر سه‌شنبه در برخی مناطق دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور نیز افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می‌رود و در شمال غرب، دامنه‌های البرز و سواحل شمالی کشور کاهش محسوس دما رخ خواهد داد.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی هشدار سریع سازمان هواشناسی، طی روزهای پنجشنبه و جمعه در اغلب مناطق کشور، جوی آرام مستقر بوده و افزایش دما پیش‌بینی شده است که این افزایش دما در سواحل شمالی کشور محسوس خواهد بود.