737at1

با شناسایی کامل محل اختفای اعضای باند قاچاق اشیاء عتیقه ،تعداد 737 قطعه انواع اشیای عتیقه کشف و ضبط شد.

به گزارش اترک به نقل از فارس :علی‌اکبر جاویدان عصر امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران اظهار داشت: همکاران ما در انتظامی شهرستان علی‌آباد در پی دریافت اخباری مبنی بر فعالیت یک باندی که در حوزه حفاری و قاچاق اشیای عتیقه در سطح شهرستان فعالیت داشته بررسی موضوع را در دستور کار خودشان قرار می‎دهند.

وی ادامه داد: پس از دریافت این خبر و آغاز تحقیقات اطلاعاتی و پلیسی و هماهنگی خوب با دستگاه قضایی موفق به شناسایی باند قاچاق عتیقه در این شهرستان شدند.

این مقام انتظامی استان خاطرنشان کرد: پس از شناسایی یکی دیگر از اعضای این باند در شهرستان گنبدکاووس بلافاصله تیم هماهنگ و مشترک دیگری از انتظامی شهرستان گنبدکاووس نسبت به شناسایی محل اختفای عضو دیگر این باند اقدام می‎کنند.
جاویدان تاکید کرد: با شناسایی کامل محل اختفای اعضای این باند و محل نگهداری اشیای عتیقه، طی دو عملیات همزمان در دو شهرستان علی‌آباد کتول و گنبدکاووس اعضای اصلی این باند دستگیر و از آنها تعداد 737 قطعه انواع اشیای عتیقه کشف و ضبط شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان گلستان خاطرنشان کرد: در این عملیات دو نفر از اعضای اصلی این باند دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

جاویدان متذکر شد: در بین اقلام کشف شده از اعضای این باند یک دستگاه پیشرفته حفاری که می‎توانسته اشیاء و عمق را تشخیص دهد کشف و ضبط کنند.

وی در پایان ابراز داشت: براساس بررسی‎های کارشناسی تمام اشیای کشف شده دارای ارزش تاریخی و ملی بوده و قدمت آنها بین 500 تا 3800 سال بوده است.

 737at2