haftyad8

همسر سردار شهید حاج علی احمدی،(مسئول بهداری لشکر 25 کربلا) میهمان ویژه هفتمین یادواره شهدای جامعه پزشکی استان گلستان می باشد.

به گزارش راه اترک، هفتمین یادواره شهدای جامعه پزشکی استان گلستان، اول مهرماه در مصلی بزرگ حضرت امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیه السلام شهرستان کلاله برگزار می شود. در همین راستا و برای اطلاع از جزئیات این مراسم گفتگویی را با محسن رخش خورشید، نماینده سازمان بسیج جامعه پزشکی شهرستان کلاله ترتیب دادیم.

haftyad81

محسن رخش خورشید نماینده سازمان بسیج جامعه پزشکی در شهرستان کلاله
-ضمن سلام و خسته نباشید خدمت شما برادر گرامی، خواهشمند است ، تاریخ برگزاری یادواره شهدای جامعه پزشکی را اعلام نمایید؟


=بسم رب الشهدا و الصدیقین، با همت و تلاش صورت گرفته در خصوص برگزاری این یادواره که هفتمین یادواره شهدای جامعه پزشکی در استان می باشد، یادواره هفتم به فضل الهی در روز اول مهرماه و در شهرستان کلاله برگزار می شود.


=می شود بفرمایید علت انتخاب کلاله به این منظور برای چه بوده است؟


-درخواستهای شهرستانی و همچنین تاکید بر تمرکز زدایی در اجرای برنامه های استانی، از دلایل اجرای این برنامه ها در شهرستانها است و با توجه به برگزاری یادواره های قبلی درغرب استان ، یادواره هفتم قرار شد در شرق استان باشد که البته بالا بودن تعداد شهدای جامعه پزشکی کلاله نسبت به سایر شهرستانهای شرق ، هم در این انتخاب موثر بود.


=می شود اسامی و تعداد شهدای کلاله را در عرصه پزشکی بیان بفرمایید؟


-جامعه پزشکی استان گلستان در دوران دفاع مقدس،  بالای 50 شهید والامقام را تقدیم اسلام و انقلاب نموده است که از این بین شهرستان کلاله با  7 شهید در بین شهرستانهای علی آباد به سمت شرق،
بالاترین شهید را در بین شهدای جامعه پزشکی دارد.
شهرستان کلاله با 7 شهید، گالیکش 1 شهید، مینودشت 3 شهید، گنبد 5 شهید ، آزادشهر 3 شهید، علی آباد 1 شهید، بندرترکمن هم 1 شهید


=مسئولیتهای این شهیدان و گروههایی که آنها در حین عملیاتها در آن فعال بوده اند، چه رده هایی را شامل می شود؟


-شهدای جامعه پزشکی شامل: امدادگران ، پزشکان، پزشکیاران، پرستاران، پیراپزشکان و کلیه کسانی که به جامعه پزشکی مرتبط بوده اند، می شود.


=هدف از برگزاری این یادواره چه بوده است؟


-هدف زنده کردن یاد و خاطره شهداست، چرا که بنا بر فرموده مقام معظم رهبری، زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا، کمتر از شهادت نیست. البته این امر(یادواره شهدای جامعه پزشکی) در ذیل برنامه ی
بزرگ اجلاسیه 4000 شهید استان گلستان است که ان شاء الله در آذرماه برگزار خواهد شد، اجرا می شود.


=چه برنامه هایی را برای این روز تدارک دیده اید؟


-در این روز حجت الاسلام جوشقانیان که از علمای برجسته کشوری و همچنین از راویان مطرح دفاع مقدس هم هستند سخنران مراسم هستند.
برنامه های دیگری هم از قبیل : مداحی، ایستگاه نقاشی ویژه کودکان، مسابقات ورزشی از قبیل : کشتی آلیش و ووشو، برپایی ایستگاه سلامت ، توزیع بسته های متبرک آستان قدس رضوی و ... را در برنامه داریم.


=میهمان ویژه هم دارید؟


- بله میهمان ویژه مراسم ما همسر شهید حاج علی احمدی که مسئول بهداری لشکر 25 کربلا در دوران دفاع مقدس بوده اند، می باشد.


=امیدواریم خداوند شما را در اجرای این برنامه ها موفق بدارد.


- ما هم برای شما آرزوی موفقیت می کنیم.


انتهای پیام/ج