vatanyyy1

مدیرکل آموزش و پرورش استان گستان در خصوص تنبیه صورت گرفته دانش آموزان کلاله ای واکنش نشان داد.

به گزارش راه اترک به نقل از فارس، محمدرضا وطنی بعد از ظهر امروز در خصوص موضوع تنبیه بدنی تعدادی از دانش‎آموزان مدرسه طالقانی کلاله‎، اظهار داشت: پس از مطرح شدن تنبیه بدنی دانش‎آموزان مدرسه تعطیل بوده که امروز مسؤول حراست آموزش و پرورش در حال بررسی موضوع است.

*موضوع به مداحی دانش‎آموزان ارتباطی نداشت

وی گفت: بر اساس گزارش‎های اولیه که امروز از حراست آموزش و پرورش رسیده موضوع تنبیه در خصوص مداحی و نوحه‎خوانی دانش‎آموزان نبوده و اتفاقاً معلم به سر و صدای بی‎مورد آنها اعتراض کرده و از آنها خواست که ادب روزهای سوگواری سیدالشهدا (ع) را رعایت کنند تا احترام این روزها حفظ شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه تعداد دانش‎آموزان پنج نفر نبوده است، افزود: بر اساس بررسی‎های انجام شده تا این لحظه اطلاعات منتشر شده در رسانه‎ها مبنی بر تعداد دانش‎آموزان، موضوع تنبیه و حتی شکل و نوع تنبیه‎ای که نشان داده شد، صحت ندارد و بنده همه آنها را تکذیب می‎کنم.

وطنی با بیان اینکه تنبیه نباید نخستین نسخه و دارو تربیتی دانش‎آموزان باشد، تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است تنبیه غیربدنی به عنوان آخرین راهکار و متناسب با تخلف انجام شده به روش صحیح باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در پاسخ به این سؤال که در صورت صحت تنبیه بدنی دانش‎آموزان توسط معلم آموزش و پرورش چه برخوردی با معلم خواهد داشت، یادآور شد: در صورتی که تخلف معلم محرز شود متناسب با تخلف انجام شده با وی برخورد می‎شود که این مسأله امروز در حال بررسی است.

*انتشار این نوع مطالب نشانه ناتوانی رسانه در انجام وظایف است

وی با بیان اینکه رسانه‎ها باید یار و یاور آموزش و پرورش باشند، با انتقاد از عملکرد رسانه‎ها، ابراز داشت: مشکل اصلی آموزش و پرورش تنبیه بدنی نیست؛ از طرفی رسالت اصلی رسانه‎ها نیز نباید انتشار این نوع مطالب باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان خاطرنشان کرد: فرضاً اگر مسأله تنبیه بدنی دانش‎آموزان کلاله‎ای صحت داشته باشد انتشار و رسانه‎ای کردن این موضوع از سوی رسانه‎ها هنر نبوده بلکه عین بی‎هنری است و نشان‌دهنده آن است که رسانه نمی‎تواند وظایف خود را به درستی انجام دهد.

وطنی بیان کرد: در طی سال معلمان زحمات زیادی برای دانش‎آموزان متحمل می‎شوند از این رو جایگاه رسانه باید در تقدیر و قدردانی از زحمات معلمان و انعکاس موفقیت‎های آموزش و پرورش باشد و در کنار آن نیز به نهی مسائل این چنینی بپردازد.