peno1

مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاری‌های بخش مرکزی شهرستان گالیکش از مسئولین شهرستانی و استانی خواست تا جواب قانع‌کننده‌ای در خصوص ناپدید شدن دو وانت نیسان و بیل بکهو دهیاران گالیکش در استانداری گلستان ارائه کنند.

به گزارش راه اترک به نقل از نیلکوه، عیسی ملکان مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاری‌های بخش مرکزی شهرستان گالیکش و دهیار پنو گفت: شرکت تعاونی دهیاری‌های شهرستان گالیکش سال 87 با عضویت همه روستاهای دارای کد و مجوز گالیکش به تعداد 51 دهیاری به ثبت رسید.
وی افزود: این شرکت تعاونی تا سال 91 هیچ‌گونه فعالیت قابل‌ذکری نداشت. مردادماه 91 با مستقل شدند شرکت تعاونی دهیاری‌های بخش لوه و خروج 19 عضو آن بخش شرکت تعاونی دهیاری‌های بخش مرکزی شهرستان گالیکش به تعداد 32 عضو و بانام شرکت تعاونی دهیاری‌های دهستان نیلکوه و ینقاق فعالیت خود را شروع کرد.

ملکان تصریح کرد: آذرماه 91، بدو تأسیس شرکت تعاونی دهیاری‌های دهستان نیلکوه و ینقاق، طبق تفاهم‌نامه‌ای که بین دفتر امور روستایی و سازمان همیاری‌ها برای تهیه دستگاه‌ها و ماشین‌آلات موردنیاز تعاونی دهیاری‌ها گلستان منعقدشده بود بیش از 95 درصد سرمایه اولیه این شرکت تعاونی طی 2 فقره چک مجموعه به مبلغ 105 میلیون تومان در وجه سازمان همیاری‌ها برای خرید یک دستگاه «بیل بکهو مدل tdl136» به دفتر امور روستایی تحویل داده شد.

دهیار پنو افزود: متأسفانه واگذاری این مبلغ همزمان شد با بحث تحریم‌ها؛ با توجه به وارداتی بودن برخی از قطعات این دستگاه‌ها عملاً این دستگاه از چرخه تولید خارج شد.

مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاری‌های بخش مرکزی شهرستان گالیکش گفت: پیگیری‌هایی دفتر امور روستایی و سازمان همیاری‌های استان در این خصوص داشتند و طی جلسات متعددی که در دفتر امور روستایی داشتیم ( آخرین جلسه خردادماه 94 برگزار شد) مدیرکل وقت امور روستایی مهندس «سمیعی» با حضور سازمان همیاری‌ها و مدیران عامل شرکت‌های طرف قرارداد مقرر شد مبلغ پرداختی به همراه ضرر و زیان چندساله به شرکت‌ها عودت داده شود و یا دستگاه‌هایی جایگزین متناسب با مبلغ پرداختی به شرکت تعاونی تحویل داده شود که تا این لحظه چنین اتفاقی نیفتاده است.

ملکان با گلایه از مسئولین وقت دفتر امور روستایی گفت: طی سال‌های 92-93 چند دستگاه خاور بین برخی از شرکت‌های تعاونی گلستان توزیع شد و جا داشت مسئولین وقت نگاه ویژه‌ای به شرکت تعاونی متضرر گالیکش می‌داشتند.

دهیار پنو اظهار داشت: دو دستگاه نیسان وانت نیز قرار بود به شرکت تعاونی‌های دهیاری‌های بخش مرکزی و لوه شهرستان گالیکش از طرف استانداری و دفتر امور روستایی واگذار شود.

وی افزود: مقدمات این کار سال 93 فراهم شد و با معرفی استانداری به شرکت سایپا دو تعاونی روستایی شهرستان گالیکش بیش از یک سال پیگیر در اختیار گرفتن این خودرو بودند. نمایندگی به بهانه مشکلات شماره‌گذاری این موضوع را به تعویق می‌انداخت تا اینکه دو دستگاه ماشین تحویل داده شد اما به دلیل صادر نشدن مدارک مجبور شدیم نیسان وانت‌ها را در پارکینگ دفتر امور روستایی به امانت بگذاریم اما پس از مدتی متأسفانه فهمیدیم این دو دستگاه ماشین به‌جاهای دیگر اختصاص‌یافته است و عملاً این ماشین‌ها نیز از دست شرکت تعاونی دهیاری‌های شهرستان گالیکش خارج‌شده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاری‌های بخش مرکزی شهرستان گالیکش از مسئولین شهرستانی و استانی خواست تا جواب قانع‌کننده‌ای در خصوص دو وانت نیسان و بیل بکهو مدل tdl136 که از دست دهیاران گالیکش خارج‌شده است ارائه کنند.

وی به عمده فعالیت‌های 4 سال گذشته شرکت تعاونی دهیاری‌های بخش مرکزی شهرستان گالیکش اشاره کرد و گفت: تسطیح، بازگشایی و شن‌ریزی معابر روستاهای بخش مرکزی که بیش از 90 درصد آن توسط این شرکت تعاونی انجام‌گرفته، زیرسازی و آسفالت نوار حفاری روستای فارسیان به مساحت هزار متر، حمل و توزیع آرد خانه پز برای روستاهای فاقد نانوایی شهرستان به مدت یک سال (این طرح به دلیل نداشتن ماشین متوقف شد)، تهیه لوازم روشنایی معابر برای دهیاری‌ها، تهیه سبد زباله، تابلوهای ورودی و معابر روستاها و دیوارچینی دور زمین چمن و سالن ورزشی روستای ینقاق به طول هزار و 200 مترمربع توسط این تعاونی انجام‌گرفته است.

دهیار پنو افزود: اجرا قسمتی از پروژه ساختمان دهیاری در حال احداث روستای تراجیق، دریافت دفتر بیمه کارگزاری بیمه روستاییان و عشایری از سال 91 تاکنون (650 بیمه‌شده در این کارگزاری بیمه‌شده‌اند)، عملیات اتلاف سگ‌های ولگرد طی دو مرحله، بیمه منازل مسکونی کلیه روستایی به مدت یک سال با همکاری دفتر روستایی که کلیه هزینه‌های آن توسط دفتر روستایی پرداخت‌شده، انجام امور فرهنگی مناسبت‌ها، برگزاری مسابقات ورزشی، نمایشگاه‌ها و کمک و به همکاری برگزاری انتخابات مرحله اول و دوم مجلس شورای اسلامی ازجمله فعالیت‌های شرکت تعاونی دهیاری‌های بخش مرکزی گالیکش طی این مدت بوده است.

انتهای پیام/ج