kasebeamin1

مدیر کل فرودگاه های استان گلستان با بیان این مطلب که پرواز های عتبات عالیات استان گلستان پس از یک وقفه کوتاه، مجددا در مدار اجرایی قرار میگیرد افزود: از این پس پرواز های عتبات عالیات استان گلستان با شرکت هواپیمایی العراقیه برقرار می شود.

 به گزارش راه اترک به نقل از کاسب امین ،"رامین آذری"مدیر کل فرودگاه های استان گلستان در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص راه اندازی مجدد پرواز های عتبات عالیات از استان گلستان گفت: از روز یکشنبه 22 مرداد ماه سالجاری، پرواز های عتبات عالیات استان گلستان با شرکت هواپیمایی العراقیه کشور عراق برقرار و از سر گرفته می شود.

مدیر کل فرودگاه های استان گلستان تصریح کرد: پروازهای زیارتی کربلای معلّی در مسیر بغداد_گرگان و گرگان_نجف از روز یکشنبه 22 مرداد ماه برنامه ریزی شده است و عملیات اجرایی آن انجام خواهد شد.

"آذری" با بیان این مطلب که پروازهای عتبات استان گلستان توسط شرکت هواپیمایی زاگرس انجام می شد، اظهار کرد: این پروازها که پس از چند هفته وقفه ، مجددا برقرار گردیده است و عملیات جابجایی مسافران توسط هواپیمایی العراقیه انجام خواهد شد.

* رشد 285 درصدی تعداد حجاج گلستانی نسبت به سال های گذشته در حج 96

وی در خصوص اعزام مردم گلستان به حج تمتع گفت: در حج امسال، میزان تعداد مسافران اعزامی از گلستان به حج ابراهیمی، در مقایسه با حج سالیان گذشته ، رشد 285 درصدی را شاهد خواهیم بود.

مدیر کل فرودگاه های گلستان تصریح کرد: این مقدار رشد در تعداد حجاج در حالی صورت می پذیرد که فرودگاه گرگان در بخش پروازهای داخلی نیز با رشد 100 درصدی مواجه بوده است.

"آذری" در ادامه در باب مشکل عملیات اجرایی حج امسال در گلستان گفت: در سالیان گذشته و در بخش ترمینال و محوطه فرودگاهی هیچگونه افزایش و توسعه ای نداشته ایم و برای پذیرش و اعزام مسافران داخلی و حج ناگزیر به استفاده از یک ترمینال مشترک هستیم که این مسئله دشواری خدمت رسانی به زائران بیت الله الحرام و مسافران داخلی را دو چندان می کند.

* حجاج از طریق اتوبوس به فرودگاه منتقل می شوند

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که چه برنامه ای برای سهولت در انجام عملیات انتقال حجاج گلستانی از فرودگاه گرگان به سرزمین وحی اندیشیده شده است، گفت: امسال حجاج از طریق اتوبوس های در نظر گرفته شده، از مساجد و محل های از پیش تعیین شده به فرودگاه اعزام می شوند و پلیس فرودگاه از تردد افراد متفرقه به محوطه فرودگاه ممانعت بعمل خواهد آورد.

* اولین کاروان حج گلستان، 25 مرداد گلستان را ترک می کند

 مدیر کل فرودگاه های استان گلستان در پاسخ به این سوال که عملیات اعزام حجاج گلستانی به سرزمین وحی از چه تاریخی عملیاتی می شود، گفت: اعزام حجاج گلستانی به سرزمین وحی از 25 مرداد لغایت 3 شهریور ادامه دارد.

"آذری" همچنین همچنین در خصوص زمان بازگشت حجاج گلستانی از سفر حج ابراهیمی، خاطر نشان کرد: زمان بازگشت حجاج گلستانی از سرزمین وحی، از تاریخ 25 شهریور لغایت 3 مهر ماه خواهد بود.

گفتنی است فرودگاه گرگان ، پس از فرودگاههای تهران ( امام خمینی ره ) و مشهد ، سوّمین ایستگاه حج به لحاظ تعداد حجاج در کشور است که وظیفه اعزام و پذیرش 7هزار گلستانی با حدود 26 پرواز را بر عهده دارد.

انتهای پیام/