mas.kalaleh

متخلفان پروژه شهری مسکن مهر کلاله به مراجع قضایی معرفی شده اند.

به گزارش اترک :قاسم سمیعی در گفتگو خبري در گرگان اظهار داشت : متاسفانه از قول اینجانب دربرخي سايت ها درباره این مجتمع مسکونی مطالبی ذکر شده که بنده بيان اين مطالب را صحيح نمي‌دانم

وی خاطرنشان کرد: مسکن مهر یکی از مهمترین خدمات دولت است و سهل انگاری یا فقدان رعایت اصول فنی در ساخت و ساز چنین پروژه ارزشمندی را از سوی یک پیمانکار متخلف نمی‌توان به پای حساب این پروژه ملی نوشت.

سمیعی یادآور شد: موضوع در مراجع ذی‌صلاح و صاحب نظر در حال بررسی است و به محض دریافت نتیجه از سوی این مراجع رسمی اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: از آنجایی‌ که تنها موضوعاتی با ماهیت حوادث طبیعی به این اداره کل مرتبط است، با اعلام فقدان ارتباط موضوع با این اداره کل از نظر ماهیتی، چنانچه در این پروژه یا طرح‌هایی مشابه مشکل ساختاری و فنی وجود داشته باشد عوامل اجرایی آن باید پاسخگو باشند.

همچنین دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کلاله با تایید نشست برخی از واحدهای مسکونی مهر شهرستان کلاله اذعان داشت: این موضوع از سوی دفتر فنی استانداری گلستان و دیگر مرجع ذی‌صلاح در حال بررسی فنی است.

قربان‌محمد بکی زاده تصریح کرد: بر اساس اطلاعات اخذ شده متخلفان این پروژه شهری به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به دلایل نشست برخی از واحدهای مسکونی مهر این شهرستان اضافه کرد: به نظر می‌رسد بنای برخی از این اماکن مسکونی بر روی خاک رس، شیب تند و نبود چاه جذبی  فاضلاب از دلایل احتمالی نشست این واحدهای مسکونی است.

بکی‌زاده تصریح کرد: به نظر می‌رسد شمع کوبی، مهیا ساختن چاه‌های جذبی و خاک‌برداری می‌تواند بخشی از مشکلی که این واحدها به آن دچار هستند را مرتفع سازد.

وی متذکر شد: کارشناسان صاحب نظر در حال بررسی همه جوانب مشکل این پروژه هستند و به‌زودی گزارش نتایج فنی و دیگر موضوعات مرتبط اعلام می شود.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هرساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی است. / فارس