karblay5

چرا نصب بنر برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای عملیات کربلای 5 توسط شورای شهر گرگان مورد انتقاد نویسنده گلستان ما قرار گرفت ؟

صبح امروز دیدم که در سطح شهر گرگان بنرهایی نصب شده و از برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای عملیات کربلای 5 توسط شورای شهر گرگان حکایت دارد .

این روزها در آستانه عملیات غرورآفرین کربلای 5 قرار داریم ، عملیاتی که نقطه عطفی در هشت سال دفاع مقدس و نقطه آغازین تصویب قطعنامه 598 از سوی شورای امنیت سازمان ملل بود .

این عملیات در فضایی اتفاق افتاد که عملیات کربلای 4 چند روز قبل از آن با عدم موفقیت روبرو شده بود و با توجه به تکثر شهدای عملیات کربلای 4 ، بسیاری از رزمندگان فکر می کردند که در این عملیات شهید می شوند و به همین خاطر شبهای آغازین عملیات را در فضای معنوی به سر می بردند و حتی مقام معظم رهبری نیز از شبهای کربلای 5 به عنوان شب های قدر نام برد .

یکی از لشکرهایی که در عملیات کربلای 5 نقش مهمی داشت لشکر 25 کربلا بود که در نقش خط شکن ظاهر شد و از بچه های استان گلستان تعداد زیادی در این عملیات به شهادت رسیدند بطوریکه طبق آمارها ، استان گلستان ببیشترین شهید را در عملیات کربلای 5 تقدیم نظام اسلامی نمود .

امروز در حالیکه 26 سال از آن واقعه مهم می گذرد ، بازخوانی و دانستن واقعیت های این عملیات بیش از هر چیز برای نسل جوان ضروری می نماید و بهتر است افراد و نهادهایی که متولی نشر ارزشهای دفاع مقدس هستند پای کار بیایند و به این کار همت گمارند.

اما متاسفانه شاهدیم امروز افرادی مدعی پاسداشت از حماسه دفاع مقدس در استان گلستان شده اند که طی یک جنگ نرم هشت ماهه از طریق رسانه های منحوسBBC فارسی، شبکه بهایی من و تو ، شبکه فارسی 1 ، شبکه صهیونیستی جم کلاسیک و صدها سایت و وبلاگ داخلی و خارجی دیگر ، علیه ساخت پارک موزه دفاع مقدس در استان گلستان به لجن پراکنی پرداختند . پارک موزه ای که قرار است بزرگترین مرکز فرهنگی نگهداری آثار شهدا و انتقال دهنده ارزشهای دفاع مقدس به نسل های آتی باشد .

امروز در گرگان کسانی مدعی کربلای 5 شده اند که حتی یک بار هم نیامدند در موضوع ارزشمند فرهنگی و تربیتی اردوهای راهیان نور مشارکت و همکاری کنند . اردوهای راهیان نوری که بهترین بستر برای آشنایی ملموس نسل جوان و نوجوان با حماسه های دفاع مقدس و آشنایی با مناطق عملیاتی از جمله کربلای 5 است .

امروز کسانی مدعی حفظ فرهنگ اسلامی در شهر گرگان شده اند که حاضر نشدند در سالروز حماسه 9 دی به جمع حامیان ولایت در مسجد جامع بپیوندند و حتی نخواستند در صحن شورا یک تبریک خالی به ملتی بگویند که حادثه 9 دی را خلق کردند ، اما مخفیانه می روند با هاشمی رفسنجانی بیعت می کنند .

امروز کسانی در گرگان متولی فرهنگ نامگذاری میادین و خیابانهای شهر هستند که می خواهند بهترین نمادهای استکبارستیزی چون نام امام راحل (ره) و شهید مدرس را از سطح شهر حذف کنند و بجای آنها اسامی را برگزیدند که ریشه ای در فرهنگ ایرانی اسلامی ندارد و حتی حاضر نیستند نام شهدا را بر معابر و میادین بگذارند و از نام هایی چون پیمان ، پارادایز ، پارتیان و بهشت هیرکان و . . . استفاده می کنند .

بیایید مردم را دچار تناقض نکنیم ، مردم می پرسند که چطور می شود یک عده در شورای شهر علیه ساخت پارک موزه مواضعی آنچنانی بگیرند و از طرف دیگر بیایند برای سالگرد کربلای 5 برنامه برگزار کنند .

چه شده که شورای شهر گرگان در آستانه انتخابات شوراها به فکر تجلیل های نمادین افتاده و به پاسداشت های صوری روی آورده است ؟ صحن شورای شهر گرگان مگر چقدر ظرفیت و توانایی انعکاس رویداد بزرگی چون کربلای 5 را دارد که این افراد می خواهند رویداد به این بزرگی را در این مساحت به این کوچکی خلاصه کنند و این خود بزرگترین ظلم به عملیات کربلای 5 است .

چه شده که شورای شهر گرگان طی این 5 سال گذشته از عمر دوره سوم شوراها ، فعالیت فرهنگی شایانی را انجام نداده و اما در فاصله یکسال مانده به انتخابات شوراها مصوباتی چون کمک 500 هزار تومانی به هر یادواره شهدا ، تجلیل از فاتحان خرمشهر ، گرامیداشت اسرا و آزادگان و حال هم نکوداشت عملیات کربلای 5 داشته است .

همه اینها نشان می دهد که اعضاء شورا شهر یک بار دیگر قصد سوءاستفاده از فرهنگ ناب ایثار و شهادت را داشته و می خواهند از نام و نشان شهدا برای خودشان نان و نشانی دست و پا کنند و چشم امیدشان به این گونه فعالیتهاست تا اقبال مردمی در انتخابات آتی را به خود جلب نمایند ، اما غافل از این هستند که وجدان بیدار و ذهن آگاه مردم عملکرد 5 سال قبل آنها را مو به مو زیر نظر داشته و مواضع یکایک آنها را مرور کرده و نشان خواهند داد که گول این گونه عوام فریبی ها را نخواهند خورد و با اینها ، همان کاری را خواهند کرد که با مدعیان به ظاهر اصلاح طلب در انتخابات مجلس شورای اسلامی سال 90 گرگان کردند .

همین شورا با وجود فشار سنگین مسایل اقتصادی بر مردم و خانواده ها ، با مصوبات غیر قانونی خود ( مثل افزایش بیش از حد کرایه ها و ... ) عرصه را بر مردم تنگتر و فشارها را بر آنان زیادتر کرده است .

و در پایان اگر چه گفتنی ها برای برای گفتن زیاد است و نقد و بررسی و تحلیل عملکرد و مواضع دوستان شورای شهر گرگان خود مجالی مجزا طلب می کند ولی حرف اصلی نگارنده با این جریان مدعی و به ظاهر زرنگ این است که صداقت را پیشه خود سازند و با مردم ، شهداء ، دین مبین و خداوند متعال از در صدق و راستی وارد شوند ، چون تنها عامل نجات انسان در دنیا و آخرت صداقت و راستی است .

هر چند سایت اترک این اقدام شورای شهر گرگان را ارزشی می داند و دعا می کند که نویسنده ی سایت گلستان ما اشتباه کرده باشد .

محمد مهدی خبرنگار اترک