rahmany

رئیس دیوان محاسبات کشور: 22 بهمن روز شکرگذاری و تذکر است .

به گزارش اترک به نقل از فارس: رئیس دیوان محاسبات کشوردر گرگان ، با اشاره به اینکه هر استان باید کانون توسعه ملی باشد، گفت: 22 بهمن روز شکرگذاری و تذکر است. عبدالرضا رحمانی‎فضلی بعدازظهر امروز در شورای اداری استان اظهار داشت: کمیته‌های مخصوص در استان‎ها مبتنی بر اقتصاد مقاومتی باید تشکیل شود و گلستان باید در این زمینه نمونه باشد، چراکه برخوردار از منابع، ظرفیت‎های طبیعی و منابع انسانی مناسب است.

وی با بیان اینکه مسائل مالی کشور لحظه به لحظه کنترل می‎شود، ادامه داد: دیوان محاسبات تمام تلاش خود را معطوف کرده تا به دولت و مجلس کمک کند و در توسعه ملی سهیم باشد.

کاهش 40 درصدی انحرافات در اجرای قوانین

رئیس دیوان محاسبات کشور سیاست‎های پیشگیرانه را ضرورتی مهم خواند و خاطرنشان کرد: با تلاش‎های صورت گرفته توانستیم، 40 درصد انحرافات را کم کنیم که این امر کمک به تحقق اجرای قوانین بوده است؛ بنابراین باید این مهم تداوم پیدا کند.

رحمانی‌فضلی، وظیفه‎شناسی مردم را ستودنی خواند و تصریح کرد: ملت ایران در همه وظایف خود همواره این انقلاب را روسفید کرده‎اند و اکنون مسئولان وظیفه دارند تا به تکلیف خود در قبال مردم عمل کنند.

وی حفظ و صیانت از انقلاب اسلامی در همه وجوه را مهم‌ترین عنصر عنوان کرد و افزود: همه باید به اصل انقلاب و تعهدی که به نظام و شهدا داریم، توجه کرده و به برقراری عدالت در حوزه‎های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ... در جامعه کمک کنیم.

خودمان را برای آینده تجهیز کنیم

رئیس دیوان محاسبات کشور به ارزیابی ایام مختلف سال پرداخت و اظهار داشت: شأن و نزول ایام، مختلف است، چنانچه رمضان ماه خودسازی، محرم ماه یادآوری ایثار و شهادت، قربان ماه قربانی کردن نفسانیات در برابر خداوند متعال، غدیر یادآور ولایت و 22 بهمن روز شکرگذاری و روز تذکر است.

رحمانی فضلی متذکر شد: باید ببینیم که آیا توانسته‎ایم به تکالیف خود در مقابل نعمت‎های الهی عمل کنیم که این سالگردها در کنار شکر و ذکر باید زمینه‎ای برای ارزیابی مسئولان در برابر نظام و حاکمیت باشد، بنابراین فرصت داریم که اشکالات خود را ببینیم و خودمان را برای یکسال آینده تجهیز کنیم.

وی ابراز داشت: اگر بخواهیم خودمان را با بقیه کشورها و شرایطی که بر کشور حاکم شده، بسنجیم، باید نمره 20 به عملکردمان بدهیم، اما اگر خودمان را با هدف، ظرفیت، امکانات، توقعات و مطالبات مقام معظم رهبری، مردم، مردم مسلمان منطقه که ایران را به عنوان یک قطب حکومتی جدید می‎نگرند، بسنجیم به نظر می‎رسد، نمره‎مان 20 نیست.

میزان تورم در کشور 38 درصد است/ متأسفانه میزان وابستگی به نفت کم نشده است

رئیس دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه جنس تحریم ایجاد شده در کشور از نوع اقتصادی و مالی است، گفت: استکبار، هر فعالیتی که می‎خواست در ایران انجام بدهد، تاکنون انجام داده و اکنون عملیات نهایی و ماقبل آخر آن عملیات نظامی است، اما آنها می‎دانند که نمی‎توانند این کار را انجام دهند، چراکه هزینه سنگینی متحمل خواهند شد.

رحمانی‎فضلی میزان تورمی که از سوی بانک مرکزی اعلام شده را 38 درصد اعلام کرد و بیان داشت: تورم در اقلام خوراکی و آشامیدنی‎ها بیش از 44 درصد است، بنابراین فشار و تحریم دشمن از همین ناحیه برای فشار بر مردم القا شده است.

وی تحریم‎های مالی، تحریم فروش نفت، انتقال ارز و کالا را از ضعف‎های کشور برشمرد و یادآور شد: میزان وابستگی ایران، متأسفانه از اول انقلاب با وجود تأکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری کم نشد و هر روز وابستگی به نفت و به خارج بیشتر می‎شد و چون به ساختارهای اقتصادی کشور فکر نکردیم، تهدیدات جدی‎تر شد.

مسئولان عملکردهای خود را مورد نقد جدی قرار دهند

رئیس دیوان محاسبات کشور در پایان اذعان داشت: باید ضمن گرامیداشت مجاهدت‎ها و حماسه‎های حضور مردم در کشور، مسئولان عملکردهای خود را مورد نقد جدی قرار دهند تا بتوانیم با حل معضلات، زمینه رشد، شکوفایی و رفاه عمومی را در کشور ارتقاء بخشیم.