hojon1

تمام مدالهای طلای مسابقات هوجون موسول کشور توسط ورزشکاران استان گلستان درو شد.

به گزارش اترک به نقل از گلستان ما :‌حسن مهاجر منقوش بنیانگذار سبک هومون موسول در ایران در حاشیه برگزاری مسابقات هوجون موسول بانوان با اشاره به این مطلب که استان گلستان مرکز هوجون موسول ایران است، اظهار داشت: اولین دوره از مسابقات قهرمانی کشور هوجون موسول بانوان در شهرستان رامیان برگزار شد.

مهاجر عنوان کرد : 15  تیم از استان های اصفهان، گلستان، شیراز، کهگیلویه و بویراحمد در 4 رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان و بزرگسالان در این دوره از مسابقات بصورت انفرادی شرکت کردند.

بنیانگذار سبک هومون موسول در ایران تصریح کرد: این رشته از بخش های دفاع شخصی، مبارزات، شمشیر و چوب تشکیل شده که این دوره از مسابقات بانوان در استایل مبارزه برگزار شد.

وی بیان کرد: ورزش رزمی جهانی هومون موسول متعلق به کشور کره جنوبی که در سال 1972 میلادی بنیانگذاری شد و در ایران در سال 1389 بعد از تائید وزارت ورزش ایران توسط اینجانب فعالیت رسمی را شروع کرده است.

مهاجر با اشاره به مشکلات فراوان در بخش بانوان این رشته خاطرنشان کرد: رشته هوجون موسول در کشور ایران در بخش آقایان به مدت دوسال و در بخش بانوان مدت یک سال راه اندازی شده است.
وی مقامات کسب شده توسط تیم های شرکت کننده در این دوره از مسابقات را به شرح ذیل اعلام کرد.

تیم اول :  فاضل آباد  ؛   8 طلا ، 4 نقره ،  1 برنز

تیم دوم :    قرن آباد  ؛  5 طلا ، 1 نقره ،  5 برنز

تیم سوم :  رامیان   ؛   3 طلا ، 1 نقره

تیم چهارم : گرگان  ؛    2 طلا ، 2 نقره

تیم پنجم : سرخنکلاته ؛ 1 طلا ، 3 نقره

تیم ششم: کفشگیری ؛ 2 برنز

تیم هفتم : اصفهان ؛     1 برنز