panama2

ویکی لیکس، اسنودن، پاناما و هم اکنون چاخانا نیز به جمع موسسات افشاگرایان اطلاعاتی اضافه شد.

به گزارش سرویس طنز راه اترک، موسسه چاخانا نیز 5 میلیون سند را رو می کند.

بعد از ویکی لیکس و اسنودن حالا نوبت به پاناما و اسناد رو شده ی آن می رسد.
بر اساس اسناد پاناما که معلوم نیست چرا همزمان با پیروزیهای سوریه  و عراق علیه داعش و انفجارات در اروپا رونمایی می شود! همزمانی رونمایی از این اسناد با اعلام آمادگی احمدی نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری نیز جای تعجب دارد .
این موسسه برای رد گم کنی یک سویه بودن اسنادش اقدام به انتشار اسامی خاص دیگری که با کشورهای همسو با غرب نیز می باشند، کرده است.

بر این اساس طنز نویس راه اترک نیز اعلام کرد که موسسه ی تازه ای به نام موسسه ی چاخانا اعلام کرده که اسنادی بسیار سری را از 190 کشور و روسا و سرمایه داران آنها دراختیار دارد که به زودی آنها را رونمایی خواهد کرد.
رئیس موسسه چاخانا اعلام کرده است که این موسسه این اسناد را از خود این افراد دراختیار گرفته ولی قرار بوده که این اسناد سری باقی بمانند ولی به خاطر چشم و همچشمی با اسنودن و پاناما و ویکی لیکس اقدام به انتشار این اسناد می کند و البته در این بین هرکسی که بخواهد می تواند با دادن پول، اسناد محرمانه خودش را بخرد و جلوی انتشارش را بگیرد.
چاخانا اعلام کرده که اسناد این موسسه 11/5+1 صفحه می باشد که از اسناد پاناما یک صفحه بیشتر است و بنابراین باید گینس نام این موسسه را به عنوان رکوردار افشا کننده اسناد ثبت کند.
در یکی از اسناد چاخانا نام برخی از سیاستمداران ایرانی همچون س.خ - ا.ه - م.ه - نیز به چشم می خورد. چاخانا و مسئولانش اجازه مصاحبه به هیچ خبرنگاری را نداده اند و مرکز آنها نیز هنوز معرفی نشده که در کدام کشور یا منطقه قرار دارد.
مدیر چاخانا اعلام کرده قرار است همیشه هرچقدر پاناما اسناد رو کند این موسسه نیز همانقدر + یک صفحه یا یک سند بیشتر را رو خواهد کرد.
از طرف مدیر مرکز چاخانا