bahrin2

پارلمان بحرین علیه آنچه "تروریسم ایران و حزب الله لبنان" خواند، اعلان جنگ کرد.

به گزارش راه اترک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پارلمان بحرین علیه آنچه "تروریسم ایران و حزب الله لبنان" خواند، اعلان جنگ کرد.

به گزارش روزنامه "الایام" بحرین، پارلمان بحرین با استقبال از طرح وزارت دفاع این کشور در سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز مردم که آن را "اقدامات تروریستی" می‌خواند از اعلان جنگ علیه "تروریسم حزب‌الله و ایران" خبر داد.

این اتفاق پس از حادثه کشته شدن یک نظامی بحرینی در منطقه" کرباباد" رخ داد که دو نظامی دیگر در آن زخمی شدند.

پارلمان بحرین همچنین با اتهام ایران به دخالت در امور داخلی این کشور، خواستار ضرورت "توقف همه اقدامات و اشکال تروریستی‌ای" شد که ایران و گروه‌های وابسته به آن از جمله حزب الله در برابر اتحادیه عرب و شورای همکای خلیج فارس و پادشاهی بحرین انجام می‌دهند، این پارلمان نیز خواستار اقدام جدی و وحدت کلمه و موضع کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و اتحادیه عرب شد تا از این طریق بر تهدیدات علیه این کشورها غلبه پیدا کنند.

وزارت دادگستری بحرین نیز در خصوص بیانیه‌های سه جمعیت شیعی بحرین گفت: بیانیه‌های جمعیت الوفاق، جمعیت العمل الوطنی الدیمقراطی (وعد) و جمعیت المنبر الدیمقراطی التقدمی از هرگونه محکومیت حادثه تروریستی کرباباد خالی بود.

وزارت دفاع بحرین دوشنبه این هفته با انتشار بیاینه‌ای اعلام کرد، از این پس برای سرکوب اعتراضات مردمی که آن را اقدامات تروریستی می‌خواند، از نیروی دفاعی یا همان ارتش این کشور استفاده خواهد کرد.

این در حالی است که به دلیل سرکوب حقوق بشر در بحرین این کشور با اعتراض گسترده سازمان های حقوق بشر مواجه است اما با این حال خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین در اظهاراتی سخیف ایران را تهدید کرد و گفت که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس آماده مقابله با سیاست‌های خارجی ایران هستند.


خالد بن احمد که کشورش طی 5 سال گذشته اعتراضات مسالمت آمیز ملت بحرین را با خشونت سرکوب کرده است و طی آن بیش از 200 شهروند بحرینی به شهادت رسیده‌اند گفت: ایران باید در سیاست خارجی خود در قبال کشورهای منطقه تغییر جامعی ایجاد کند که این تغییر شامل توقف حمایت از حزب الله و دیگر گروه ها است.

بحرین که ایران را بارها به دخالت در امور کشورش متهم کرده است، در حالی این ادعاهای بی اساس را مطرح می کند که عملکردش در عرصه سیاست داخلی موجب بروز نارضایتی عمیق در میان اکثریت شیعه در این کشور شده است.

شیعیان اکثریت جمعیت را در بحرین تشکیل می‌دهند اما حکومت توسط اقلیت سنی اداره می‌شود و شیعیان از کم‌ترین امکانات برخوردارند و همواره با تبعیض و ظلم به دلیل عقایدشان مواجه هستند. این در حالی است که طبق حقوق بین‌الملل تمام شهروندان یک کشور آزاداند تا هر عقیده و مذهبی داشته باشند.

هم‌چنین از زمان بروز و افزایش نارضایتی‌های مردم بحرین و شروع اعتراضات گسترده آن‌ها، نیروهای حکومتی که از عربستان سعودی دستور می‌گیرند، این اعتراضات را سرکوب کرده و مردم را مورد آزار و اذیت قرار داده اند.

گزارشات نهادهای حقوق بشری نیز نشان می‌دهد که حکومت بحرین در برخورد با معترضان مرتکب نقض حقوق بشر شده و حتی زندانیان و فعالان سیاسی بازداشت شده و این روند را مورد شکنجه و آزار قرار داده است.

از سوی دیگر وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالیانه خود از وضعیت حقوق بشر در بحرین در سال 2015 انتقاد کرد.

 در این گزارش که به موارد نقض حقوق بشر در بحرین اشاره شده، آمده است که بارزترین مشکلات مربوط به حقوق بشر، عدم توانایی شهروندان بحرینی به بازخواست دولت، عدم رعایت اصول قانونی در نظام قضایی؛ از جمله بازداشت‌های بدون مجوز قضایی یا اتهام و حبس به مدت طولانی است که غالبا علیه معارضان و افراد سیاسی و فعالان حقوق بشر اعمال می‌شود.

، افزون بر این نبود آزادی بیان و آزادی تجمع از جمله موارد نقض حقوق بشر در بحرین به شمار می‌رود.

این گزارش همچنین به نبود بازخواست قضایی افسران و نیروهای امنیتی متهم به نقض حقوق بشر و محروم بودن متهمین از ارتباط با وکلا و یا دفاع از خود اشاره کرده و از وجود زندان‌های مملوء از زندانیان و دخالت در زندگی خصوصی و نبود آزادی‌های مدنی مانند آزادی مطبوعات و تشکیل انجمن‌ها و نیز وجود تبعیض اجتماعی بر اساس فرقه‌گرایی خبر داد.

وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که رژیم بحرین در برخی مواقع، اقدام به ممانعت از سفر فعالان سیاسی کرده و به آن‌ها اتهام‌هایی وارد کرده و متعاقبا آن‌ها را به زندان انداخته‌ است.

افزون بر این، رژیم بحرین تابعیت 31 شهروند بحرینی را لغو کرده و این در حالی است که تابعیت 72 نفر را بدون اینکه خطایی مرتکب شوند، لغو کرده است.

وزارت خارجه آمریکا در این گزارش گفته است که رژیم بحرین در برخی مواقع، اقدام به ممانعت از سفر فعالان سیاسی کرده و به آن‌ها اتهام‌هایی وارد کرده و متعاقبا آن‌ها را به زندان انداخته‌ است.

افزون بر این، رژیم بحرین تابعیت 31 شهروند بحرینی را لغو کرده و این در حالی است که تابعیت 72 نفر را بدون اینکه خطایی مرتکب شوند، لغو کرده است همچنین از ابتدای 2011 بحرین برای مدت طولانی شاهد تنش‌ها و درگیری‌ها بود و اعتراض‌های گسترده در این کشور خواهان اصلاحات سیاسی بوده است و از ماه فوریه تا آوریل (دو ماه) نزدیک به 35 نفر کشته شده است.

با توجه به همه این نا آرامی های داخلی بحرین همچنان به دنبال این است که از حسن همجواری سو استفاده کرده و مشکلات داخلی خود را به اطراف تعمیم دهد که البته با همه این تفاسیر بحرین کوچک تر از ان است که بخواهد ایران را تهدید کند.