bankimon1

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، اخراج می شود

به گزارش راه اترک، اعتراف تلخ بان کی مون در خصوص علت دفاعش از عربستان به خاطر هزینه های سازمان ملل، شاید بدیهی ترین چیزی بود که سالها بیان نمی شود ولی وجود داشت.

بان کی مون، هشتمین دبیرکل سازمان ملل متحد است. وی را باید اولین دبیرکل سازمان ملل متحدی دانست که توانست حقیقتی واقعی را در خصوص پوشالی بودن سازمان ملل مطرح کند.

وی در اعترافی تلخ خارج کردن رژیم عربستان سعودی را از لیست سیاه، کاری بسیار سخت برشمرده و علت آن را قطع شدن پرداخت هزینه های سازمان ملل برشمرد!

وی یکی دیگر از دلایل حذف رژیم کودک کش سعودی از لیست سیاه به خاطر ترس از قطع شدن کمکهای این کشور به سازمان ملل را کودکان مظلوم جهان دانست و گفته بود؛ در صورت اجرای تهدیدات، کودکانی که هم اکنون در فلسطین، سودان جنوبی، سوریه، یمن و دیگر مناطق با خطر روبه رو هستند، با یاس و ناامیدی بسیاری روبه رو می شوند.

این اعتراف تلخ دبیرکل سازمان ملل به احتمال زیاد یا با اخراج وی و یا استعفای اجباری او روبرو خواهد شد و این البته آغاز کار برای او خواهد بود.

اگر بان کی مون اخراج شود و یا استعفا دهد، سخنان زیادی خواهد داشت که بیان کردنشان کار را برای نهمین دبیرکل سخت تر خواهد کرد پس به نابراین زندگی برای هشتمین دبیرکل سازمان ملل با بیان این اعتراف به روزهای سختش رسیده است.

باید دید در روزهای آینده چه اتفاقاتی برای سازمان ملل متحد خواهد افتاد.

انتهای پیام/جامی